לתרומות לחץ כאן

לחם שעבר עליו הפסח ונמכר לגוי

שאלה:

לפני פסח קניתי 3 כיכרות לחם ואני ובני משפחתי שגרים בבית חשבנו שנספיק לגמור את שלושתם לפני כניסת החג, לבסוף לפני כניסת חג פסח נשאר לנו כיכר שלם ועוד קצת מכיכר נוסף. ועשינו מכירת חמץ. השאלה אם היא חלה גם על הלחם שנשאר ברשותנו. כי אני יודע שיש איסור של בל יראה ובל ימצא. כאשר חמץ שמחזיקים בבית, סוגרים אותו בארון מיוחד על מנת שאינו יראה. והלחם שנשאר לנו נמצא במקפיא. בכל פעם שאני פותח את המקפיא, הלחם נמצא מולי, אבל אינני ממקד בו את מבטי. מה דינו של הלחם הזה.?

אגב אני גר במשפחה חילונית, ולא קל יהיה לי לשכנע אותם לא לאכול אותו באם נאסר באכילה. אבל לפחות אני בלי נדר, לא ארצה לאכול ממנו באם הוא נאסר באכילה.

תשובה:

שלום וברכה

האיסור של בל יראה מהתורה אינו אומר שאסור לראות את החמץ, אלא ענינו שאסור שיהיה ברשותך חמץ, ולכן גם אם סוגרים בארון זה אסור. אלא שיש את הפתרון שהזכרת של מכירת חמץ, שאז זה לא חמץ שלך אלא של הגוי ואין בכך איסור, אלא שחכמים קבעו אף באופן זה לעשות לו מחיצה ולא לראותו בפסח כדי שלא יבוא לאוכלו בחג, זו הרחקה כדי שלא להכשל באיסור. זה שלא ביצעתם חובה זו אינו אוסר את החמץ לאחר החג, וכיון שעשיתם מכירת חמץ הוא יהיה מותר באכילה.

מועדים לשמחה, ובעזרת ה' קרוב היום שכולם יחזרו בתשובה שלמה ואתה תהיה הרבי שלהם ללמד אותם כל מה שיזדקקו, תשקיע הרבה בלימוד התורה ובהתנסות בכל המצוות כדי שיקל עליך ללמד את כל בני משפחתך בקרוב ממש!

חג שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל