לתרומות לחץ כאן

אולי הגיע זמן לחזור הביתה לארצנו?

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: אחרי כל הדברים האלה, ומצב של מגפה, יש לשאול לעצמנו האם לא כבר די והגיע זמן לחזור הביתה? פירוש אחרי כל תהליך זה של מגפה נתגלו כמה דברים שמשים האדם במצב של חשבון נפש גדול על החיים ועל כל המאורע הזו.

הרי מדינת ישראל ועוד ג' מדינות מהתלחלה לקחו הדבר ברצינות ושקלו על סיכוי הסכנה של מגפה זו, והחליטו מהר לעשות ותראה התוצאה שכמות מתים רחמנא ליצלן מעט מאוד בהשוואה למדינות אחרות בעולם.

כאן לא לקחו זה ברצינו כמו היה צריך ולקח הרבה זמן לעשות משהו, ולא בא מצד הנשיא אלא כל ראש מדינה החליט לפסוק סגירה ואך לא כ"כ מוחלטת כמו בהארץ הקדושה וצא ותראה התוצאה רחמנא ליצלן, ובזה כולל כמה קדושי ישראל אוי ואוי!

גם המציאו לו לתפוס מפעלים שעושים הונטילטור רפואי, כדי שיעשו כמות הדרוש, שבעלי עסקים אינם עושים כמה צריך בעצמם, וה הוראת שעה לא להפוך המדינה לקומוניסטים שתוספים הכל מן בעלי עסקים אלא הוראת שעה להציל חיים!!

גם נשיא ילד הזה רוצה לפתוח הסגירה כאן בעוד שבוע או שבועיים כדי השכלכלה יגדיל אבל מיאן להבין שאם עכשיו רוב אנשים בבית ותראה כמות של אסונות יום יום ורק גודל פשוט שאין ספק שאם יצאו כמה יותר גרוע יהיה הדבר ואז הכלכה יתקלקל לגמרי שאנשים יפחדו לצאת ויכעסו נגד הממשלה ולא צריך להיות נביא או גדול בתורה לדעת מה יכול לקרות- ונקווה שלא.

לפיכך ערך החיים ליהודים דבר גדוך ואף שהרבה אנשים של ממשלה לא דתיים הם בני אברהם יצחק ויעקב ודואגים על חיים עם ישראל! ותראה מה טוב לכם בארץ.

לא פשוט לשכנע המשפחה אבל נראה לי שלהיות בין אנשים כאלו מסוכן. והתורה אמרה וחיי בהם!

רצינו לשמוע חוות דעת כיצד חיים אנשים חרדים בארץ? אפשר ללמוד רוב היום או כמות מכובד ולהרויח כדי לשלם חשבונות? (לא מדובר על חיים של תענוגים). אני עליתי וגרתי כשהייתי אברך, אבל זה לא מאפשר לי לדעת כיצד חיים בני תורה נשואים יום יום בארץ. רוצים לחזור הביתה.

ה' יעזור.
ברכה והצלחה

תשובה:

השארתי את דבריך המרגשים כפי שכתבת אותם, יתן ה' ונזכה כולנו לישעות עולמים, ולא תיפול שערה מעשרות ראשו של שום יהודי בשום מקום ארצה, והמגיפה הקשה הזו תעבור מן הארץ במהרה, ונזכה כולנו לגאולה השלמה. גם כאן בארץ מתמודדים בין השאר גם עם מצב כלכלי דחוק יותר, מקווים לטוב בעזרת ה'. כתבת שאתה רוצה לדעת איך אפשר ללמוד כל היום בארץ ולשלם חשבונות, זו באמת שאלה גדולה ויש לה תשובה בשני מישורים. במישור הראשון אפשר לומר שברוך ה' האברכים בארץ חיים 'חיים של תורה', והם יודעים להסתפק במועט ולא צריכים הרבה כסף לביזבוזים וכל כדומה ליסוע לטיולים ולבתי מלון, ולכן הם מסתדרים אם הסכום שיש מהעבודה של האשה והמלגה של הכולל. אבל התשובה היותר אמיתית שמי שלומד תורה הוא מושגח בהשגחה פרטית כמו שבט לוי שהם מקדישים את עצמם רק לעסוק בתורה, וזוכים לשפע מיוחד משמים, ונראה לי שתוכל לשאול כל אברך והוא יספר לך סיפורי ניסים שקרו לו בהשגחה פרטית עם הפרנסה. ויכול להיות שבאמת בארץ ישראל יש השגחה פרטית יותר חזקה כמו שנאמר בפסוק ארץ אשר תמיד עיני ה' אלוקיך בה, אבל ברור שגם בכל מקום בעולם מי שמקדיש את עצמו לעמל התורה ומוסר את עצמו לכך זוכה לשפע מעל לגדר הטבע. ה' יעזור. שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל