לתרומות לחץ כאן

ברית דם

שלום וברכה כבודו
יש לי אח שגדול ממני ב3 שנים הוא אח רק מאבא
אני והוא מאותו אבא ולא מאותו האמא
אני והוא רוצים לעשות בנינו ברית דם רציתי לדעת האם לפי ההלכה זה מותר או אסור?
אשמח לתושבתך תודה רבה ורק בשורות טובות בע"ה…

תשובה:

חלילה וחס, זה איסור חבלה! יש ביניכם בין כך ברית דם, שהרי דם אחד זורם בעורקיכם! אתם אחים!

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. מדברי השואל משתמע שלא די להם בזאת הקשר ה'אַחִי' ביניהם שכן חשים הם מרוחקים ומנותקים זה מזה בגין ההפרדה במוצאם משתי אימהות שונות. ואם עניין הקשר ה'אַחִי' הרופף שביניהם מטריד אותם ורוצים הם לְאחותו ביניהם, כדאי להם (לשני האחים הנ"ל) לחזק לְאחות ולחבר את קישרם עם הקב"ה, ועצתי להם כדברי אבינו יעקב לבניו (בראשית מ"ג י"א): "אִם כֵּן אֵפוֹא זֹאת עֲשׂוּ: קְחוּ מִזִּמְרַת הָאָרֶץ בִּכְלֵיכֶם [בחינת (הושע י"ד ג') "קְחוּ עִמָּכֶם דְּבָרִים וְשׁוּבוּ אֶל יְיָ"], וְהוֹרִידוּ לָאִישׁ [הקב"ה, הנקרא 'איש' כדכתיב (שמות ט"ו ג'): "יְיָ אִישׁ מִלְחָמָה"] – מִנְחָה, מְעַט צֳרִי וּמְעַט דְּבַשׁ נְכֹאת וָלֹט בָּטְנִים וּשְׁקֵדִים (אלו מעשים טובים), ו"אִמְרוּ אֵלָיו: (הושע שם) כָּל תִּשָּׂא עָוֹן [(אתה בעל היכולות לשאת עון ופשע וחטאה, האלוף המסובל)] וְקַח טוֹב (המנחה שבידינו, מעט מעשים טובים שבידינו – קח בידך), וּנְשַׁלְּמָה פָרִים שְׂפָתֵינוּ (במקום פרים/קרבנות שהיה לנו להקריב לפניך, נשלם אותם בריצוי דברי שפתינו, היינו בתפילה, כי אתה רוצה בדברי תשובה יותר) – "וְאֵל שַׁדַּי [שנראה אל האבות, כדכתיב (שמות ו' ג'): "וָאֵרָא אֶל אַבְרָהָם אֶל יִצְחָק וְאֶל יַעֲקֹב בְּאֵל שַׁדָּי"] – "יִתֵּן לָכֶם רַחֲמִים לִפְנֵי הָאִישׁ" – הקב"ה, הוי"ה – שלא בגילוי נסתר או מכוסה, ובמתכונת יותר גבוהה מ'אֵל שַׁדַּי' – יִוִִָדַע לכם, שכן כתיב באבות (שמות שם) "וּשְׁמִי הוי"ה לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם".
    וכן הקשר האַחִי שביניכם לא יתפרד, שכן אומר החכם באדם (קהלת ד' י"ב) "וְהַחוּט הַמְשֻׁלָּשׁ לֹא בִמְהֵרָה יִנָּתֵק!"
    כן יהי רצון. אמן!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל