שאלה:
ראיתי בהלכה שעם הארץ בעקרון לא מצטרף לזימון כמבואר בגמ'. ורק כדי שלא יפרשו מאיתנו תיקנו שיזמנו איתם. השאלה האם לפ"ז עכ"פ במקום הע"ה עצמו אינו יודע הדין וכד, ומי שמיסב עימו רוצה לצאת באמצע, האם מותר לו לצאת בלי לזמן, כי למעשה לא התחייב באמת בזימון? נ.ב אני מדבר לפי מסקנת הגמ' שאפילו מי שלא משמש ת"ח הוא ע"ה, והיינו מי שלא לומד כלל גמרא וכד' ואינו בקיא כלל בהלכות. וכן מי שמזלזל ביודעין בחל מהמצוות שהוא מזרם פשרני וכד'.
תשובה:
שלום וברכה
ברור שאם לא חייבים בזימון אפשר לצאת, אבל מאוד קשה להגדיר מה נחשב היום עם הארץ, מדובר באנשים שחשודים לעבור ממש בעבירות, זה אדם שמחמת בורותו אינו לגמרי דתי ואינו שומר מצוות באופן מלא.
שלום לכבוד הרבנים,
ומה הדין לגבי זימון עם מגלח זקנו ופאות ראשו בתער ששומר שבת כדת?
ם כוונתך למכונת גילוח שלא ידוע כשרותה הוא לא נחשב עם הארץ, אלא טועה, אבל אם זה תער ממש אכן יש לצדד שהוא עם הארץ. אינני יודע הגדר המדוייק.
השאר תגובה