לתרומות לחץ כאן

אדם שמלא כעסים – איך יאמר הרינו מוחל?

שאלה:

לצערי הרב בשנים אחרונות היו שנים בהם לא אמרתי תפילה זכה והיו שנים אחרות בהם אמנם אמרתי אותה אך דילגתי על הקטע "הריני מוחל לכל מי שחטא כנגדי" משום שלא רציתי להכנס ליו"כ עם עוון שקר. ולמרות שאכן נכנסתי עם טענות וקפידות על אנשים מסויימים וגם זה הציק לי אך אמירת התפילה לא היתה עוזרת בנקודה הזאת. רק מוסיפה שקר לקפידה הקיימת בלאו הכי. כמו"כ בק"ש שעל המיטה אינני אומר קטע זה. כעת אלול. עוד שבועות ספורים שוב נעמוד למשפט ושוב נצטרך למחול לכולם. שאלתי היא איך אוכל להכנס ליו"כ הקרוב כשאדע שליבי נקי מטרוניות? ובפרט שבחודשים האחרונים בעקבות ארועים שאין כאן המקום לפורטם הצטברו אצלי מטענים חדשים כלפי עוד אנשים בסיבבתי הקרובה ולא רק.

תשובה:

שלום ידידי

אינני מכיר אותך כלל, אינני יודע מה עובר עליך, ונשמע שלא קל לך, אבל שני דברים כלליים אני רוצה לומר לך, ואני מקווה שלא תקפיד עלי.

ראשית פרקטי… באופן טבעי, אדם בעל תחושות בריאות וסטנדרטיות לא אמור לצבור כל כך הרבה כעסים. אנחנו יודעים שאנשים לא תמיד מושלמים, ולא בכל מצב כולם נוהגים כפי שהיינו רוצים, וגם אנחנו לא כאלו מושלמים, ולכן גם אם מישהו פעם אומר לנו משהו או לא עושה מה שהיינו מצפים, מבליגים ומגמישים [סוד החיים הטובים – גמישות]. מהתיאור שלך על המטענים שאתה סוחב ואתה זוכר אותם היטב במצבים הכי רגישים כשהלב הכי פתוח, נראה שמשהו בנקודה הזו אצלך לא בריא ולא טוב, ואתה חייב ראשית כל לטפל בעצמך בענין הזה! כי אתה היחיד למעשה שניזוק מהקושי הזה… כמובן גם סביבתך הקרובה כי אני בטוח שלא נעים לעמוד ליד אדם שמקפיד כל כך… לכן הייתי מצי לך ללכת לאיזה יעוץ רגשי לפרק את כל הכעס הזה ולקבל מבט יותר נכון רחב ורגוע כלפי העולם.

שנית, תמיד לזכור שהמעביר על מידותיו מעבירים לו כל פשעיו, וכי היינו רוצים שגם בורא העולם יזכור לנו הכל?! תעבוד על זה! כל אדם נידון לפי הנהגתו וצורת ההסתכלות שלו על הדברים…

בהצלחה רבה מאוד ושבת שלום. אנא עיין בדברים כי הם קריטיים עבורך.

מקורות:

 

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. דברים קילורין לעיניים!
    מומלץ לכל מי שסובל מהבעיה הנ"ל לקרוא את הדברים ולהבין כי זה לא רק עניין של מידה טובה אלא של בריאות הנפש והגוף.
    וכבר ידוע ששאלו את הרב שך זצ"ל מה לקבל ענה "לא ללכת כל היום עם קפידות".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל