לתרומות לחץ כאן

הראה לשוכר שמעוניין אך ורק במחיר גבוה האם יש בזה גזל או גניבת דעת

שאלה:

שלום
יש לי דירה בצפון והמתווך שמטפל בדירה שלי אמר לי שמישהו מעוניין לשכור את הדירה ב2000 שח לחודש ואמרתי לו שאני רוצה יותר, לא זוכר אם אמרתי לו שאני רוצה 2100 או 2200. אותו אחד שמעוניין בדירה התקשר אלי ואמר לי שבבקשה אני אעשה לו לשנה הראשונה 2000 ש"ח לחודש ובשנה השנייה אעלה לו את המחיר ל 2150 לחודש או משהו כזה. אמרתי לו שאני צריך לחשוב. בקיצור חזרתי אליו ואמרתי לו "אני מסכים אם נעשה שנה ראשונה 2000 ונכתוב בחוזה שאם תרצה להישאר שנה שניה זה יהיה 2200" . השאלה שלי היא שבאמת נראה לי שהייתי מסכים גם ל2150 לשנה השנייה או אפילו פחות, כי הוא מעוניין לתקופה ארוכה וגם רוצה ליכנס בעוד 19 יום ואולי אם הייתי אומר לו שלא אולי הדירה היית עומדת ריקה ואז אני מפסיד,אז זה יותר טוב בשבילי, ואני אמרתי לו "אני מסכים אם…" ומשמע שרק ככה אני מסכים, וזה לא האמת.. אציין שכבר מהתחלה ראיתי שהוא מאד מעוניין לגור בדירה שלי כי אמא שלו גרה באותו בניין אז היה קל להניח שהוא יסכים.
השאלה שלי אם עשיתי נכון או לא. אולי עברתי על גזל או על גניבת דעת. ומה עלי לעשות עכשיו. עוד לא חתמנו חוזה, אבל הוא מאד רוצה נראה לי. רק שרצה לתאם עם המתווך כדי להראות את הדירה לאשתו.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

אין בזה איסור של גנבת דעת או כל איסור אחר, מאחר והמו"מ ביניכם היה סוג של התמקחות על המקח, וכל אחד יכול לדרוש את תנאי התשלום שמעוניין, והשני יחליט האם רוצה. ולכן גם אתה היית מסכים למחיר נמוך, זכותך להסתיר זאת ולהראות שאתה מעוניין אך ורק במחיר גבוה, וכך הוא דרך המסחר.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל