לתרומות לחץ כאן

יעוץ – תפקידה של האשה בבית או בעשייה חינוכית בחוץ?

שאלה:

שלום וברכה!
אודה מראש על התשובה,
מעסיק אותי מאוד מה התפקיד הנעלה ביותר שיש לאשה להתמקד-
אפרט: כאשר ישנה אפשרות להשקיע יותר בבית, שלבעלי יהיה יותר טוב בלימוד התורה, ולילדים יהיה יותר אמא, או להשקיע יותר בלתרום לעולם -שליחות של חינוך, הרמת פרויקטים משמעותיים בעולם (לקרב לעבודת השם וכדו') -כמובן שלא מדובר בהזנחה, אבל בהחלט זה יבא על חשבון האיכות בהשקעה בבית.
בקיצור -היכן כדאי יותר להשקיע- ביתר איכות של עליה רוחנית של הבעל והילדים או בשינוי משמעותי באיכות ובכמות לחברה. (זו לא שאלה היפותטית זה למעשה ממש) חשוב לי מאוד מקורות מה רצון ד' בענין.

תשובה:

שלום וברכה

למעשה התשובה לשאלה הזו אינה אחת לכל הנשים… זה מאוד תלוי כל אשה לפי מצבה המשפחתי הנפשי, הרצונות והשאיפות שלה והאפשרויות שלה, ולא ניתן לענות בצורה כזו, עלייך להתייעץ עם רב שמכיר אותך ואת ההצעה העומדת לפתחך. ואסביר קצת: אין ספק שעיקר תכלית חייה של האשה  הוא בבית, האשה היא עקרת הבית "אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך", "נשים במאי קזכיין, דנטרי לגברייהו וכו'", כלונר עיקר שכרן ותפקידן הוא לימדו התורה של הבעל והילדים והחינוך בבית. אולם יש שנים שמרגישות צורך נפשי לפעול ולעשות, וזה נותן להן סיפוק שחסר להן. אשה חסרת סיפוק או ממורמרת חלילה, גם בבית לא תשקיע יותר… כמו כן, עבודת החינוך מעבר לתכליתה היא גם מספקת מן הסתם משכורת, לפעמים המשכורת נחוצה, בית שיש בו עוני יוצר לפעמים קושי לא פחות מהקושי המאפיין אמא עסוקה. כמו כן יש לקחת בחשבון את אופי העבודה, כמה זמן היא אכן לוקחת ועוד ועוד. לכן ברור שביסוד הדברים התפקיד העיקרי הוא בבית וכל השאר בטל לגמרי לענין הזה, אבל עדיין צריך ייעוץ פרטני.

בהצלחה רבה והחלטות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל