לתרומות לחץ כאן

כיצד ממלאים את השבת?!

שאלה:

שלום לרב. חבר בעל תשובה, קשה לו לשמור שבת עם תפילות. שאלתו: הוא שואל האם להתפלל יחיד בשבת כל התפילות ולשמור שבת (לא ליסע לא לעשן לא טלויזיה וכו..) ולהתפלל את התפילות יחיד האם זה בגדר שמירת שבת מלאה? קשה לו ללכת לבית הכנסת. וגם עוד שאלה האם מותר לו לקרוא בחוברות של הבית ספר? נגיד חוברת מתמתיקה וכאלה..

תשובה:

שלום וברכה

אין קשר בין הנושא של שמירת שבת לנושא של חובת תפילה במנין, בודאי זה נקרא שמירת שבת רק הוא מפסיד מצות תפילה בציבור.

הנושא היותר מרכזי, הוא שצריך לדעת ששי שני חלקים בענין השבת: החלק הראשון הוא מה אסור לעשות, לעשן טלויזיה להדליק אור וכו', אבל יש נושא נוסף כיצד ממלאים את השבת בתוכן האמיתי שלה! מאוד קשה לשמור שבת כאשר לא מבצעים גם את החלק השני, משום שבאופן זה האדם מרגיש בעצם בואקום, לקחת ממנו כל מה שהוא רגיל לעשות ולא נתת לו שום דבר בתמורה… לכן מאוד חשוב לשהות בשבת בסביבה שבה יש סעודת שבת עם זמירות שבת עם אוכל חגיגי וחברים שמשוחחים שיחת שבת רוחנית ומשפחתית חברית ונעימה. אוירה קהילתית תומכת. כדאי לפנות לסניף לב לאחים באיזור מגוריכם, ולשאול מה יש להם להציע בשבת לאנשים שמתקרבים. השבת צריכה להיות שמחכים לו כל השבוע, ולא י8ום שכולו איסורים ושיעמום…

לגבי לימוד מתימטיקה ושאר חכמות, אם יש לו בכך ענין כדי באמת לדעת – מותר, אבל אם המטרה היא להצליח בלימודים בימי החול, יש בכך איסור של הכנה משבת לחול.

בהצלחה רבה ויום נעים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל