לתרומות לחץ כאן

דברים טובים של בריאות ושל סכנה בחז"ל

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: גבי מש"כ בכתובות דף י: וז"ל ואמר רב חנא בגדתא תמרי משחנן משבען משלשן מאשרן ולא מפקנן וכו' האם אפשר לסמוך על דברים כאלה שאינם רפואה ממש אלא דבר טוב באופנים שכתוב שם ובאופנים שפירשו המפורשים שם בימינו? או נחשב דבר זה כדברים של רפואה של זמן חז"ל שאין לנסות היום?

עוד שאלה בנושא הדומה, האם הענינים של סכנה שהגמרא מביאה בכמה מקומות, האם יש לחוש להם היום, הכוונה בדבר שלא סכנה ממש כמו לקפוץ מן הגשר גבוה שלזה מספיק שכל להבין דברים, אלא כגון סכנה לשתות מים בחושך בלילי רביעי ושבת וכו'? והאם העושה אם אין לחוש נחשב שיוהרא ?

ברכה והצלחה

תשובה:

שלום וברכה

לא נהגו להקפיד על עניני הסכנה המוזכרים בגמרא מלבד אלו שהובאו בשו”ע, וראה בענין זה הרחבה רבה בפרקי המבוא לס’ שמירת הגוף והנפש, ועל זה אמרו שומר פתאים ה’ וכו’. לכן מה שמופיע בשו"ע יו"ד סי' קטז ומקומות אחרים, יש להקפיד, ושאר הדברים – אין צורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל