לתרומות לחץ כאן

האם אפשר לעשות דבר שכזה?

שאלה:

ערב טוב כבוד הרב
אני שואל כי אמא הציעה שאני אשכיר את הדירה שלהם שאני גר בה במילא בלי שאני משלם. והם ימשיכו לשלם את השכר דירה וגם ימשיכו לגור כאן. ויעבירו את הארנונה על שמי. וכך אני אקבל בערך 800 ש"ח מביטוח לאומי בשביל השכר דירה, שאם אקבל את ה-800 ש"ח ישירות לחשבון שלי, אז אקח אותם לעצמי, ואם ההורים שלי יקבלו את ה-800 ש"ח ישירות לחשבונם מביטוח לאומי (אולי זה עובד כך), אז הם יעבירו לי. וגם אקבל הקלה בארנונה וההקלה בארנונה הזאת תעזור להורים שלי, וזה בעצם יהיה השכר דירה להורים שלי ההקלה בארנונה שעכשיו ישלמו פחות ארנונה. או שאוכל בנוסף גם לשלם להם איזה סכום של שקל.
אפשרי דבר כזה?
תודה רבה כבוד הרב

תשובה:

שלום רב,

השאלה מנוסחת בצורה קשה. אני מבין שמדובר בדירה שכורה שההורים שלך מתגוררים בה, ועכשיו גם אתה מתגורר עמהם בדירה. אמא שלך מציעה שהשכירות תעבור על שמך, וכך תרוויח השתתפות מביטוח לאומי, וגם הקלה בארנונה. האם מותר לעשות זאת.

תשובה: אם אתה מתגורר בדירה, מותר לך להעביר את חוזה השכירות על שמך, שהרי אמת הדבר שאתה גם שוכר. וכשחוזה השכירות נעשה בינך לבין המשכיר נחשב אתה השוכר, ולא משנה מי משלם בפועל, ולכן מותר לך לעשות זאת – אם אתה מתגורר בדירה -.

 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום וברכה,
    אם הדירה שלהם ואתה מתגורר, אסור לגבות תשלום מביטוח לאומי אם אין שום שכירות. מותר להם לבקש ממך שכירות דירה ואתה תבקש מהביטוח לאומי.

  2. תודה רבה כבוד הרב
    האם מותר גם אם הם רק רוצים את ההנחה בארנונה (יעבירו את הארנונה על שמי והם ישלמו אותה עם ההנחה שאני אקבל, או שאני אשלם רק איזה שקל והם את השאר) ואשלם איזה שקל גם לצורך שכר דירה להם ואת הכסף שביטוח לאומי יביאו לי לסיוע בשכר דירה אני אקח. או אם הכסף סיוע בשכר דירה שאני זכאי לו, אם יועבר ישירות אל ההורים מביטוח לאומי, אז ההורים יחזירו לי אותו, מותר?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל