לתרומות לחץ כאן

מעשר כספים ממציאה ברחוב

שאלה:

שלום לרב .שואל לגבי מטבעות שמצאתי ברחוב מטבעות של 10 5 . 2 .1. ועשר אגורות יש לי כ250 שח שמצאתי במשך כשנה האם צריך לתת מעשר . תודה

תשובה:

שלום רב

מעיקר הדין יש שצידדו שאין חיוב מעשר על מציאה שבאה לאדם בהיסח הדעת שלא על ידי יגיעה, אלא שדוקא כסף זה כדי שלא יאבד ממנו ולא תשלוט בו עין הרע, נהגו לעשרו ולעשות במקצתו מצוה.

מקורות:

בספר מעשר כספים עמוד מז הביא מספר זכרון משה לתלמיד המהרש"ל בפרשת לך לך בענין כספי נדוניה שאפשר מן הדין לסמוך על המעשר שעישר מהם האב, והא דנהגו לעשר אינו מדין מעשר רק מהא דאיתא במסבת עירובין פרק הדר דף סד א המחזיק בנכסי הגר מה יעשה ויתקיימו בידו יקח בהם ס"ת, אמר רב ששת אפילו בעל בנכסי אשתו, ופרש"י המחזיק בנכסי הגר מידי דתמיהה היא ותווהי בה אינשי לפי שבאו לו בלא יגיעה, לפיכך אין מתקיימין אם לא ע"י מצוה יקח בהם ס"ת במקצתם, ובשכר אלו יתקיימו האחרים בידו. בעל בנכסי אשתו בעי למיעבד בהו מצוה דמילתא דתווהו בה אינשי נמי היא ושלטא בהו עינא בישא ע"כ. וכדי לעשות בהו מצוה להשוות כולם עשו מלתא דקביע ליתן המעשר הן רב הן מעט תדע שאפילו אותם שאין נוהגים במצות מעשר כלל אפילו הכי נוהגין במעשר כספים כדי שיתקיים השאר בידם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל