לתרומות לחץ כאן

ייעוץ – חיי חברה לעומת שמירת שבת

שאלה:

שלום
אני בא ממשפחה חילונית/מסורתית לפני כ5 שנים החלטתי שאני שומר שבת ומאז הקפדתי על זה (אך אני עדיין מנהל אורח חיים מסורתי)
אני היחיד מהמשפחה שלי ששומר שבת
הבעיה היא שאני פשוט סובל בשבת, אני כבר לא נהנה ממנה, ניסתי הכל לקרוא ספרים למצוא משחקים ללא חשמל אבל כלום לא עזר, ניסתי אפילו ללכת לבית כנסת אבל אם להגיד את האמת אם כל הצער שבזה, לא כיף בבית כנסת כשאני הולך אני רק מסתכל על השעון ומחכה שיגמר ואני אחזור הביתה גם כשאני מנסה להיכנס לתפילה זה לא עוזר אני פשוט לא נהנה ממנה (ניסתי כמה בתי כנסת אך אף אחד מהם לא היה שונה)
כל פעם שמגיע שבת אני נכנס לדיכאון כי אני יודע שזה עוד יום שאני מנותק מהסביבה ואני בגיל שהחברים שלי (ואפילו אחי התאום) יוצאים בערבי שישי ומבלים ורק אני נשאר בבית.
מילא להישאר בבית, אבל אני נשאר בשיעמום מוחלט, ההורים שלי הולכים לישון מוקדם ואני נשאר בבית ריק בלי יכולת לעשות כלום
אני לא יודע מה לעשות בשבתות וכמה זמן אני עוד אוכל לשמור שבת, אני זוכר שכילד לפני שהייתי שומר שבת השבת בשבילי היה יום מיוחד, היום שהייתי מחכה לו כל השבוע אבל כיום אני פשוט מחכה שהוא יעבור ואפילו בלי להשים לב אני רק שואל כל הזמן "מתי יוצא שבת?"
אני כבר הרבה זמן רוצה להתייעץ עם רב אך אבא שלי מאוד מוכר בעיר שלי והוא בא ממשפחה דתית אני לא רציתי להתייעץ עם רב ולספר לו שאני היחיד ששומר שבת במשפחה שלי ובכך להביך את אבי אז לכן פניתי לפה
אני אשמח מאוד עם תייעץ לי
תודה רבה :)

תשובה:

שלום ידידי, קראתי את הצער שלך והכאב, והוא בהחלט מובן. הבעיה היא אם ננסה לנתח במילים שלי, שבעצם נשארת בחיים חילוניים לגמרי בתוך השבת הזו. כלומר קיבלת את איסורי השבת בלי המתנות הטובות שהיא צופנת לשומריה… בשבת יושבים בני משפחה וידידים יחד, ומדברים ומעלים חוויות, אוכלים סעודה חגיגית באוירה מרוממת, מתפללים תפילה חגיגית וכו'. אתה בעצם מנותק מזה ולכן קשה לך. הדרך האמיתית היא להגיע למצב של שבת אמיתית, בחברה דתית, אתה צריך קשר עם בני נוער שומרי מצוות כמוך, לבלות איתם כפי שיהודים מבלים בשבת, ולא בדרך חילונית. אני בטוח שיש לכם מדרשות בעיר ושיעורי תורה באוירה חברתית מתאימה, וכו' וכו', תנסה ליצור קשר עם רב פעיל באיזור מגוריך שינתב אותך לחיי חברה דתיים באיזור מגוריך, וזה ישנה את התמונה כליל. מאוד חשוב שיהיה לך קשר עם רב נחמד מקומי, וזה לא יביך את אבא, זה בסדר גמור.

העיקר להתחזק בשמירת השבת, יהודים מסרו נפש על מצוה יקרה זו.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל