לתרומות לחץ כאן

נגיעה במקומות המכוסים

שלום כבוד הרב יש לי שתי שאלות
1. שמעתי שאומרים שאסור ללמוד תורה עם ידיים מזוהמות או לברך ברכה על אוכל עם ידיים מזוהמות ופעם שמעתי שאומרים שלפי הזוהר מי שמברך ברכה עם ידיים מזוהמות מעלה עליו הכתוב כאילו חייב מיתה
עכשיו אם אני שומע שיעור דרך הפלאפון דרך האוזניות של תורה ואני נגעתי במכנסיים באיזור מכוסה האם זה תופס שיש לי ידיים מזוהמות שאני צריך לעצור את השיעור תורה וללכת לרחוץ ידיים?
2.האם לגעת באוזניות של הפלאפון גורם להחשבה שהידיים שלי מזוהמות ואני צריך לעצור את השיעור
3.מתי נחשב ידיים מזוהמות לפי ההלכה ואם אפשר גם מקורות לזה ומה אסור לעשות כשזה קורה
4.יש לי מחשב ואני נוהג לשחק בו במשחקים ושמעתי שבהלכה יש מצווה שאומרת שאדם חייב לשמור על הבריאת שלו "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ויש היום הרבה מחקרים שמורים ששימוש רב במחשב פוגע בראייה
כמה זמן ביום מותר לבן אדם להשתמש במחשב אם ככה כדי שלא יחשב שהוא יהיה בגדר הזה שעובר על נשמרתם מאוד לנפשותיכם כי אני מכיר את עצמי שלפעמים אני יכול לשבת שעות על המחשב מבלי להרגיש

תשובה:

שלום רב

  1. לגבי מי שנגע במקומות המכוסים המנהג לגבי הרהור בלימוד תורה שאינו מוציא הדברים מפיו, שמספיק לקנח ב"מידי דמנקי" – בבגד וכדומה, ולא צריך להפסיק מהלימוד לצורך נטילה ממש, ראה ט"ז סי' סב ס"ק א וביאור הלכה בסי' צב, ולמעשה במקום טורח שיש ביטול תורה נהגו להקל במידי דמנקי גם בלימוד ממש, כך נראה במשנה ברורה סי' צב ס"ק כט.
  2. לא. בכלל על צואת האוזן הקל המשנה ברורה שם על פי הגר"א.
  3. נגיעה במקומות המכוסים גם כשאין זיעה ממש מחייבת נטילה כאמור, ויש מקילים ממש אחרי מקלחת שודאי נקיים לגמרי, אבל המנהג להחמיר.
  4. תשאל רופא עיניים. צריך רק לזכור גם את הנושא של ביטול תורה…..

בהצלחה רבה ויום נעים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל