לתרומות לחץ כאן

פרוז שבא לירושלים בליל ט"ו באדר

אני פרוז ומגיע לירושלים בליל פורים דמוקפים אחרי צה"כ. האם אני מתחייב שוב? האם אני יכול להוציא את המוקפים יד"ח?
אני מסופק בעניין משלוש סיבות:
1. לשיטת רש"י ורוב הראשונים אפשר להתחייב פעמיים וכך פסק השו"ע. לשיטת הרא"ש אין אפשרות כזאת וכן פסק הט"ז. מה הדין?
2. לשיטת המאירי דווקא מוקף שהתחייב כפרוז בן יומו וחוזר בליל ט"ו לביתו מתחייב פעמיים אך להיפך לא, וכן פסקו ההגרצ"פ פרנק והגר"ד ליאור. אך יש חולקים. מה הדין?
3. לשיטת החזו"א דווקא מי שמגיע לירושלים לפני צה"כ מתחייב פעמיים אך רוב הפוסקים כתבו שמי שמגיע לפני עלות השחר מתחייב שוב. מה הדין?

תשובה:

שלום רב

  1. מעיקר הדין למעשה אתה מתחייב שוב, אבל אין לסמוך על כך להוציא את המוקפים ידי חובתם, כיון שיש לחשוש לדעת החולקים.
  2. עיקר הדין כדבריך אבל נהגו להחמיר בזה, אך ללא ברכה.
  3. המנהג שלא כדברי החזון איש.

ראה כאן תשובה מפורטת בענין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל