לתרומות לחץ כאן

היתכן שאדם יתפלל ולא יענה?

בס"ד.
שלום,
חבר פנה אלי היום ושאל שאלה בענין קרוב משפחה שלו שכבר עשרות שנים מתפלל שבניו ינשאו ויקימו משפחות ועד כה הדבר טרם קרה ל"ע, אותו קרוב כבר הגיע לשבעים שנה ומתרעם רח"ל שלא התקבלו תפילותיו ולאן הלכו כל התפילות ואולי סתם התפלל ח"ו וגם אומר לאחרים דברי הבל ושטות שאין צורך להתפלל כי זה לא עוזר ח"ו רח"ל. (לא שופט אותו אלא שהיאוש כנראה הביא אותו לזה) .
תשובתי הייתה ממקורות לימוד שפגשתי במהלך לימודי:
1. כותב רבי נחמן זצ"ל בספר המידות – "לעולם אל יתפלל אדם על שום דבר יותר מדי" (מסביר רבינו נתן זצ"ל שהדברים אמורים בדברים גשמיים שאולי יזיקו למתפלל והוא כאילו מכריח את הקב"ה למלא רצונו ע"י התפילות ע"כ.
ומאידך על דרך הדרש נאמר ששערי דמעה לא ננעלו ואם כך למה צריך שערים בכלל אלא שלפעמים סוגרים את השער בפני תפילות שאינם טובות למהלך התיקון של המתפלל או זה שמתפללים עליו.
2. התפילות ודאי לא הולכות לאיבוד והראיה ממשה רבינו שהתפלל 515 תפילות ולא נענה אלא שחז"ל כבר גילו לנו שהלכו לכפר על עוון העגל וה"ה פה שוודאי שתפילות אלו הסירו גזירות קשות מעליו ומשפחתו ואפילו מעם ישראל ושכרו גדול ועצום מהשמיים.
3. התפילה היא האמצעי עבורנו אבל מטרה בשביל ה' מכיוון שהיא עבודה שבלב שמקרבת את האדם לבורא יותר מכל דבר אחר.
3. יתכן שהתפילות אם לא הועילו לזרעו אזי יועילו לזרע זרעו אחריו.
4. כותב רבינו נחמן זצ"ל בליקוטי מוהר"ן שיש לבנות קומה של תפילה עד שמגיע למנין התפילות הדרוש לכל דבר ויתכן שהוא התייאש רגע לפני התפילה האחרונה שאז היצר מתגבר ביותר לייאש את האדם (לפתח חטאת רובץ).
מבקש הערות , הארות והוספות מאחר ואני רוצה לסכם את הכל בצורה מסודרת ונאה ולהעביר לקרוב המשפחה שלו כדי להסיר את רוח השטות מקרבו בע"ה שלא בטעות יחטיא את הרבים בדעות כושלות ועוד שחוטא בעצמו בכך רח"ל. בשורות טובות לכולנו.
תשובה:

שלום רב

דברים נפלאים! וראויים הדברים למי שאמרם.

אין ספק שלעולם לא נדע חשבונות שמים, ותמיד יש לדעת שהכל לטובה גם אם אנחנו לא מבינים, והכל חסדו יתברך.

שיהיו בשורות טובות!

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. ב"ה.
    ברשותכם, אצטט קטע ממאמר שלמדתי השבת:
    "שלפעמים המשכת השפע היא בהעלם הוא … מצד המסכים המעלימים. ובדוגמת נתינת מתנה בכלי סגור, שהמתנה היא בשלימות
    בהכלי , אלא שמצד המסך דהכלי אי אפשר לקחת אותה בגלוי . ומוסיף בהמאמר, שההשפעות שנמשכו ע"י כל התפלות, לא רק שישנם בשלימות בהעלם אלא שסוף סוף יהיו גם בגילוי . דכשיתעוררו כל ישראל בתשובה שלימה ויבטלו כל המסכים, יתגלו אז כל ההמשכות דכל התפלות שבמשך כל הדורות". מקונטרס ה' טבת תנש"א.
    להלן הקישור למקור: http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=25069&st=&pgnum=240

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל