לתרומות לחץ כאן

משה בתיבה על פי ההסטוריונים

נתקלתי בטענה של הארכאולוגיה שסיפור משה בתיבה בעל דמיון רב לסיפור של סרגון מלך אכד. וכבר אפשר להבין מהי הטענה פה… בכל מקרה מה ניתן להשיב לדבר זה?

תשובה:

שלום רב

התורה שלנו היא העתיקה ביותר בעולם, ואין ספק שהיו דתות שהשתמשו בסיפורי המקרא כדי ליצור לעצמם הסטוריה משלהם.. איזה הגיון יש לחשוב שדוקא אנחנו העתקנו והמצאנו בעוד התיעוד שלנו הוא הכי עתיק מבוסס ואמין שיש [התורה מילה במילה נמצאה בכל מקום שהיו בו יהודים, אף שלא היה ביניהם כל קשר, מתימן ועד צפון אפריקה כל רחבי אירופה וכו' וכו', ומעולם לא נמצא ספר תורה שיש בו שוני למעט כמה אותיות [אצל התימנים] ללא שינוי משמעות! יש לנו כתבים בני קרוב לשלושת אלפים שנה שאין ביניהם כל סתירה למה שיש בידינו היום, אז דוקא לסיפורי הבדים של אומות אחרות נאמין ואנחנו נצא השקרנים??? זה הרי מגוחך!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הם טוענים בגלל שכביכול ממלכת "אכד" קדמה לבני ישראל.
    על פיהם שניהם הוכנסו לתיבה שהוכנה מאותו חומר והושלכו לנהר ואומצו ע"י אנשים זרים.
    גם אני טענתי את זה, כל פעם אנחנו "המעתיקנים"? זה נשמע מגוחך יותר מידיי.

  2. אין אומה בעולם היום שגילה קרוב אפילו לאומה שלנו, ושי לנו מסורת וספרות מסודרת אלפי שנים, כל שאר סיפורי האומות למיניהן חסרי ביסוס עובדתי כיון שאותן אומות עצמן נכחדו מהעולם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל