לתרומות לחץ כאן

שימוש בסכו"ם לא ידוע / נתינת כרטיס משחק – לפני עיור

שבת שלום כבוד הרב

נגמרו לי מזלגות הפלסטיק ולא הספקתי לקנות בזמן
האם אפשר להשתמש במזלגות שנטבלו לפני כשנה בערך, אך בגלל שאני לא יודע אם הם הוכנסו למדיח, או נוקו בסקוץ' לא מתאים אני לא משתמש בהם.
אחי ביקש ממני "כרטיס מסך" למשחקי וידיאו, ניסיתי להתחמק, לא צלח
הוא שאל על סיבה אחת הגיונית שאתן לו למה לו, אמרתי לו שהוא לא יאהב את התשובה שלי
ואמרתי לו שאני לא רוצה שיבזבז את החיים שלו על זה במקום לחקור את התכלית, לא רוצה שיבזבז את הזמן ולסייע לו בכך על ידי הכרטיס.
הוא אמר לי עקב כך שהוא מביא לי כל מיני דברים אז שהוא מצטער אך הוא לא שואל אותי, ושעכשיו אין לו זמן אבל ביום כיפור הוא יקח לי את זה.
אם הכרטיס עדיין שם, אז אני יכול להוציא אותו ולקחת אותו בזמן שהוא לא יהיה פה (הוא כמעט ולא גר כאן, רק מדי פעם בא עם חברה שלו או לבד).
או להרוס לו את הכרטיס באופן עדין בע"ה.
מה היית מציע לי להגיד לו במקום מה שאמרתי?
אומר את האמת שנמאס לי כבר לראות אותם מבזבזים את חייהם על טלוויזיה, וכל מיני הבלים, בא לי לפעמים לצעוק עד השמיים ועוד בשביל שיחזרו בתשובה. ואני "חי כרגיל" בזמן שהם מתים להם שם.

תודה רבה

תשובה:

שלום רב

אם נראה לך שהשתמשו בסכו"ם הזה לבשרי וחלבי כאחד, לא כדאי להשתמש בו, אם נראה לך שהקפידו על כך רק יש איזה ספק שמא נכנס כך למדיח, בשעת הדחק גדול ניתן להקל, אם זה ודאי לא היה ב24 שעות האחרונות. עם החשש הוא רק מהסקוצ' אפשר להקל.

לדעתי אין לך צורך לחנך את אחיך ואת שאר בני המשפחה, זה רק ירחיק אותם מהדת, אין לי ספק בכך, תן לו את הכרטיס, תתייחס אליו יפה שיראה כמה נחמד נהיית… ורק כך בדרכי נועם ונעימות ללא יוזמה מורגשת מצידך, יום יבואו וכולם ישובו לאבינו שבשמים. אחיך ישיג כרטיס כזה גם בלעדיך, לא תרויח הרבה מלמנוע זאת ממנו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל