לתרומות לחץ כאן

בכי בשבת / נטילת ידים בשירותים /הגשת אוכל למי שאינו מברך / השקייה בשמיטה

שלום כבוד הרב
1)האם מותר לעשות תשובה מעומק הלב עם דמעות.. בשבת?
2)כשאבא שלי(לא דתי) מבקש ממני לעשות לו טוסט ואני יודעת שהוא לא יעשה נטילת ידיים …אפילו שבקשתי ממנו שיעשה לא רצה…האם אני צריכה לעשות לו את הטוסט בגלל מצוות כיבוד הורים …או שאסור לי להכין לו בגלל שלא יטול על זה נטילת ידיים וכן לא יברך ברכת המזון?
3)האם מותר לאדם שנמצא בבית הכסא לענות אמן למישהו שהוא שומע שמברך ?
4)האם מותר לקרוא תהילים בלילה ?
5)יש לנו בבית שירותים עם מקלחת ביחד באותו חדר האם כשאני נוטלת ידיים בתוך השירותקלחת האם זה נקרא נטילה כשרה?כי אני בעצם נוטלת ידיים כשאני עדיין נמצאת בתוך החדר שיש בו שירותים …?
6)יש לנו כמה עציצים בתוך מרפסת /גג שהיא פתוחה כלומר תחת כיפת השמים…האם מותר לי להשקות את העציצים בזמן זה של שמיטה ?אם כן באיזה אופן?
תודה רבה רבה…

תשובה:

שלום רב

1. אם מדובר בדמעות של צער אין לעשות זאת בשבת, אם מדובר בדמעות של כיסופין והתעוררות של אהבת ה' מותר וזה נהדר. באופן כללי עבודת ה' תמיד חייבת להיות מתוך שמחה! יותר להתמקד בהתקדמות ובקירבה והרבה פחות לפשפש בעבר שכפי שאני מבין את כבר ממש לא בתוכו…

2. מותר להכין לו. ידועה בזה הוראתו של הגרש"ז אוירבך זצ"ל, שהואיל והדבר יכעיס אותו ויכשיל אותו בענין של כעס ואיבה ואלי חוסר אהדה לדת, אין בעיה לתת לו אוכל אף שלא יברך עליו ולא יטול ידים.

3. אין לענות שם אמן.

4. מותר. על פי קבלה לא קוראים, אבל מי שלא יודע מענין הקבלה והשאלה שלו אם לקרוא תהילים או לא לעסוק כלל במצוה עדיף לקרוא תהילים.

5. בשעת הצורך ניתן ליטול שם ידים אך לנגב אותם בחוץ ולברך בחוץ.

6. מותר להשקות רק את המעט הנדרש להם כדי שלא ינזקו נזק שאין לו תקנה. כדי קיומם.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל