לתרומות לחץ כאן

הנחת עוף עם רוטב על הפלטה כשהיא כבויה ותדלק על ידי שעון

שלום, האם לאשכנזים מותר לסמוך על מה שכותב המשנ"ב בשי"ח סק"קו- שליר"ש מותר לשים את האינפנדה קודם שהוסק התנור, לעניין לשים עוף עם רוטב קרוש בבוקר שבת לפני שנדלקת הפלטה ע"י שעון שבת. תודה.

תשובה:

שלום רב

מדברי רבי עקיבא איגר בסי' רנג נראה שיש חילוק בין רוטב קרוש של עוף לשומן של האינפנדא, שכן השומן של האינפנדא המצב צבירה הטבעי שלו הוא כשהוא קרוש [אלא שהחימום מרכך אותו] ודינו כמאכל יבש שאין בו חשש בישול אחר בישול, אולם הרוטב של העוף במצבו הטבעי הוא נוזלי אלא שהוא קרש בגלל הקור במקרר, ממילא דינו כדבר לח שיש בו איסור בישול בשבת ממש, כמבואר בשו"ע שם בסעיף ד, ולכן יש להחמיר בכך יותר, שלא לגרום בישול של ממש בשבת. שהרי עיקר קולתו של המשנה ברורה היא לסמוך שיש חולקים על איסור נולד בבשבת, מה שאי אפשר לומר לגבי בישול שכבר הוכרעה הלכה שיש בישול אחר בישול בדבר לח, ומכל מקום לא ניתן לדמות בין שתי המחלוקות הללו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. א. לגבי הגדרתו של הרוטב הקרוש כ-לח, לכא' יש מח' שכן הרב עובדיה מתיר, וא"כ, אולי כן יש מקום לסמוך.
    ב. לגבי שומן אינפנדא באמת אין הבדל בין שפחה לשעון שבת? (תנור לפלטה), תודה רבה!

  2. א. אין קשר. הרב עובדיה מתיר למרות שזה לח, כך שאלו שנהגו שלא כדבריו צריכים להחמיר.
    ב. יש מקום גדול לחלק, כיון שבפלטה זה עומד להעשות ואינו תלוי בדעת אחרים, וצ"ע לדינא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל