לתרומות לחץ כאן

כתמים בגיל המעבר

בס"ד

אישתי בת 47 שנים. לאחרונה הופיעה אצלה הפרשות( מעין כתמים בהירים) מהנרתיק לאחר המחזור החודשי ויום לאחר המקוה. ההפרשות היו מועטות ונמשכו כשבועיים . הרופאה טענה בבדיקת אולטרא-סאונד שההפרשות הן מצוואר הרחם ולא מהרחם עצמו כאשר יש לה בשחלות ציסטות עם נוזל + שק בגודל מס' מ"מ ללא עובר.

עליה להמשיך בבירור רפואי מקיף , מאחר שמבחינה רפואית אין לה ווסת, אך יתכן מצב שהרחם במצב של "הריון כימי" : כלומר יש בדם את ההורמונים הרלבנטיים להריון אבל אין השרשה של ההפריה ברחם או שאחת הציסטות מכתימה או רירית הררחם התעבתה מסיבות הורמונליות שונות.

האם במצב הרפואי הזה היא נחשבת נידה ועלינו להימנע מיחסי אישות ?
תשובה:
לא הבנתי כל כך את מצבה, שכן בתחילה כתבת שהדימום הוא מצואר הרחם ואחר כך הבנתי ממך שהדימום הוא מרירית הרחם או מציסטה בשחלות, לכן, אם הדימום הוא מהרחם עצמו או מהשחלות, אין ספק שהיא נאסרת, אולם אם הוא מהצואר [הרופאה אינה נאמנת לקבוע זאת, ויש לפנות לאחות טהרה מוסמכת של מכון פועה הבקיאות בענין זה, תוכל למצוא את הקרובה למקוטם מגוריכם באתר האינטרנט שלהם] זה בסדר.
כמו כן לא הבנתי ממך מה הגוון של הכתמים, אם מדובר במראה בעל גוון הנוטה לאדום הוא אכן אוסר, אך אם מדובר במראה חום בהיר יש להקל, ורצוי להראות לרב המקומי שיכריע בזה.
בהצלחה רבה ורפואה שלימה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל