לתרומות לחץ כאן

שימוש באותן כיריים לחלבי ולבשרי

ערב טוב,
בטעות הניחו מחבת חלבית עם חלב לבשל על גז שמשתמשים בו בדרך כלל לבשרי. לא השתמשו בגז לבשרי יותר מעת לעת. מה דין הגז? המחבת?
תודה רבה

תשובה:

שלום רב

באופן כללי אם הסיר מתחתיו יבש אין כל בעיה לבשל על אותה חצובה גם חלבי וגם בשרי, האש שורפת את הבליעות לפני שהן מספיקות להבלע ולהבליע, כמו כן, מגע יבש שבין כלים אינו מפליט ומבליע טעם מאחד לשני. לכתחילה, כדאי לייחד חצובות מיוחדות לחלבי ובשרי, כיון שמצוי שגולש מהמאכלים והן אינן נקיות, כך שהמגע אינו בין כלים אלא בין אוכל לכלי, והמאכלים אלו אינם תמיד שרופים ומפויחים אלא יש בהם ממש, אבל אם המציאות אצלכם לא היתה כזו, אין כל בעיה והכלים והמאכל כשרים.

מקורות:

בשו"ת כתב סופר יו"ד סי' נ"ד כתב שכל ירא ה' יש לו להחמיר בדבר לייחד חצובות מיוחדות לחלבי ולבשרי, וכן כתב בשו"ת תשובות והנהגות ח"ב סי' שפ"ז. אמנם ראה בשו"ת אגרות משה יו"ד חלק ח"א סימן מ' ונ"ט שכתב שמותר להשתמש בכיריים לשימוש חלבי ובשרי ללא חשש, על כל פנים כשאין נראים על גבי החצובות שיירי מזון בעין.

לענין ייבוש הסירים קודם הנחת על חצובה מהמין השני, ראה ברמ"א יו"ד סי' צ"ב סעיף ח', ובחכמת אדם כלל מ"ה סי"ט שאין בלוע יוצא מדופן לדופן אלא על ידי לחות. וראה עוד בכל זה בספר הכשרות פרק א' סעיף כ' ואילך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל