לתרומות לחץ כאן

יעוץ בשלום בית

קיבלתי על עצמי לפני שנים 3 תפילות ביום ואמירת תהילים משעה 20:00 בערב עד 23:00 אני נותנת לו לשטוף כי אני מתפללת ומקבלת עלי תענית שתיקה אחרי שהילדים הולכים לישון. יש לי 4 ילדים שהגדול בן 14. רציתי לברר היות והנושא מפריע לבעלי , הוא ישראל. האם אין במה שהוא עושה הפרעה לכוהנים בעבודתם. אני יודעת שאני יותר צדיקה ממנו ובזכותי הוא יירש גן עדן. בעלי דתי אבל עובד.אני לא יכולה להפסיק בגללו

תשובה:

שלום רב,

דומני שאת ממש לא נוהגת כשורה. אמת, ודאי שכוונותייך הם לשם שמים. אבל לא כך עושים. אסור לך לקבל קבלות על חשבון בעלך.

אני דווקא חושב שבעלך צדיק גדול מאד על כך ש 3 שנים הוא סובל בשתיקה! אישה צריכה לתפקד בבית כרגיל, ואסור לה לקבל קבלות כאלו, אלא אם כן זה על דעת שניהם. במקרה זה, לבעלך זה מפריע, את חייבת להפסיק מיד, ולתפקד כאישה פעילה לכל דבר. כתוב "אישה כשרה – עושה רצון בעלה" לא כתוב "אישה כשרה – מתפללת בכל יום".

לא הבנתי, מה בעלך עושה שיכול להפריע לכהנים בעבודתם?

בכל אופן, אם תכבדי את בעלך כראוי, אין ספק שזה יועיל הרבה יותר גם לך וגם לבעלך. ומתוך כבוד הדדי אפשר להגיע להסכמות הרבה יותר רחבות. הקביעה שלך "בעלי דתי אבל עובד" אינה במקומה, משמע, שבזה שהוא עובד יש חסרון. מדוע? מה הבעיה בכך שהוא מתפרנס מיגיע כפיו? התחושה שאת נותנת לו שאת צדיקה יותר, וכי הוא "בדיעבד" או לא עלינו = עובד! תחושה זו, מקשה על הקשר ביניכם, ובסופו של דבר גם אתם סובלים, וגם הילדים. אנא ממך, למענך ולמען הילדים, תכבדי אותו כמו שהוא, הוא באמת ראוי לכבוד הרבה יותר.

שיהיה רוב נחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל