לתרומות לחץ כאן

דין תבניות תנור שהוחלפו – תבנית חלבית בתנור בשרי ולהיפך

יש לנו תנור עם שני תאים- האחד חלבי והאחד בשרי. אנו משתמשים בתבניות של החלבי ושל הבשרי רק כבסיס להניח עליהם כלים (אך כמובן שלפעמים ניתזים נוזלים עליהם) כמו כן גם אם שמים באופן ישיר הרי שעושים זאת בחציצה של נייר אפיה. יום אחד מצאתי שהתבניות התחלפו- הבשרית בתא החלבי והחלבית בתא הבשרי. ברור לי שבישלנו בתא הבשרי עוף בזמן שהתבנית החלבית הייתה שם וכן ברור לי שהשתמשו בתא החלבי בזמן שהתבנית הבשרית הייתה שם. מה דינם של התבניות כעת? תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

ראשית, כדי שדברים כאלו לא יקרו יש לסמן באופן בולט את התבניות. בביתי שמנו טבעת עגולה כמו של מחזיק מפתחות על התבניות החלביות, וזהו סימן היכר עבורנו שלא להתבלבל.

לעצם הדין, אם לפני שהתבנית החלבית נכנסה לבשרי עם העוף היא היתה 24 שעות ללא שימוש חלבי, ניתן להכשיר אותה על ידי שמנקים אותה היטב ומכניסים לתנור נקי היטב לאחר 24 שעות שהיה ללא שימוש ומפעילים על החום המירבי חצי שעה עד 40 דק'. אולם אם התבנית שימשה לחלבי ממש [פרווה בתנור חלבי ניתן להקל כדלעיל] בתוך 24 שעות לשימוש הבשרי, אין לה תקנה, שכן באופן כזה היא צריכה ליבון חמור ולא ניתן לעשות זאת בתבנית, היא פשוט תתפוצץ, ויש לזורקה.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. החלות מותרות באכילה, אבל יש להכשיר את התבניות בליבון קל, לנקות את התנור ואת התבנית היטב, ולהכניס לתנור שאינו בן יומו על חומו המירבי חצי שעה ריק. זאת מחשש שאולי היו שאריות בתנור בשעת האפייה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל