לתרומות לחץ כאן

הכשרת שיש במטבח

האם ניתן לשנות את שטחי השיש השונים מחלבי לבשרי ולהיפך?

ואם כן כיצד? ובאופן כללי כיצד מכשירים את השיש?

תודה רבה,

תשובה:

שלום רב.

בנוגע להכשרת שיש, לכתחילה לא מספיק לשפוך מים רותחים על השיש, אלא יש להניח עליו אבן או מתכת מלובנת, כדי שהמים שעל השיש לא יצטננו על ידו, ולהעביר את האבן על פני השיש. אחר כך יש לרוחצו במים קרים. אפשרות נוספת יש, לערות מים רותחים בשפע על השיש בעדו מחובר לחשמל ומעלה בועות ,אולם, לכתחילה אם אפשר עדיף לעשות באופן הראשון. קודם ההכשרה על ידי אבן מלובנת יש לברר  את עמידותו של השיש שלא יסדק [בעיקר בשיש קיסר]. אין צורך לערות על השיש מספר פעמים מסויים, אלא רק לוודא שמים רותחים הגיעו לכל חלקיו. כמובן, אם יש מים צוננים על השיש מהעירוי הקודם יש לנגבו לפני העירוי הבא.

וראה כאן לגבי שיש קיסר.

מקורות:

ראה ס' הכשרות פרק א.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. שמעתי שבוישניץ נוהגים לשפוך ספירט על שיש יבש כדי להכשירו ולהדליק את הספירט כמובן צריך להיזהר שלא ישרף כל הבית… .
    מה דעתכם על הכשרת שיש באופן זה?

  2. ברצוני לשאול אם נשפך אבקת חלב על שיש וכיור בשריים גם מספיק הכשרה ע"י מים רתוחים, והאם מיד אחרי ההכשרה ניתן להשתמש בשיש ובכיור או שצריך להמתין 24 שעות?

  3. אם האבקת חלב קרה, די לנקות היטב במים קרים עם סבון, וחלילה לשפוך על זה מים חמים כי בזה אנחנו גורמים לכל הבעיה… אם היה חם הדין כנ"ל.

  4. למה לא מספיק לשים כיסוי על שיש בפסח? אם הוא חזק ולא זז? האם חום הסיר על השיש יעביר טעם חמץ? הרי יש חציצה? והאם יש הבדל אם יש שם רטיבות או לא? אשמח גם למקורות. תודה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל