לתרומות לחץ כאן

הראי"ה קוק והצמחונות

שלום כבוד הרב. אינני בקיאה כלל במאמריו של הרב, אלא רק שמעתי על כך שהרב קוק דיבר על צמחונות.. האם הוא היה צימחוני? תודה וכל טוב

תשובה:

שלום רב,

לא ידוע לי על כך שהוא היה צמחוני. קשה לי להאמין שהוא היה כזה. אני לא מכיר רב רציני שדוגל בצמחונות כאידיאל. מעבר לכך שהקב"ה הורה לבני נח להתיר להם לאכול בשר, כך שאין אנו צריכים להיות צדיקים יותר ממנו.. איך הם יסבירו את כל נושא הקרבת הקרבנות??

יש מאמרים של הראי"ה קוק זצ"ל שבו הוא מרחיב על היחס שבין האדם, המצוות, ובעלי החיים. אבל ממש לא מומלץ שם על צמחונות. להיפך הוא מסביר על ההיתר שנתן בורא עולם לבין האדם לאכול בשר בעלי חיים.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. קראתי את המאמר, וממש לא השתכנעתי. הכותב מצטט כמה קטעים ממאמר ארוך שאותו דווקא קראתי. ונותן דרור להגיגיו כאילו הראי"ה קוק זצ"ל מסכים עם דעתו.
    הכותב קבע שהיום יש צער בעלי חיים עד שהבשר מגיע לצלחת יותר מאשר בעבר, ויכול להיות שהוא צודק. אבל עם טיעונים כאלה אפשר גם לומר כי כל גדולי ישראל מימות משה רבינו עד הראי"ה קוק ועד בכלל, לו היו בזמנינו ודאי היו צמחונים, מדוע להלביש את הגיגיו רק על הראי"ה קוק זצ"ל?

  2. מעבר לכך שהקב"ה הורה לבני נח להתיר להם לאכול בשר, כך שאין אנו צריכים להיות צדיקים יותר ממנו.

    לכאורה לפי אותו היגיון אין עניין להימנע מהחזקת עבדים גויים (שהרי זה הותר בתורה) ואע"פ כן נראה שיש רבנים רציניים רבים שיאמרו שהעבדות היא רעה וטוב שחלפה מן העולם

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל