לתרומות לחץ כאן

רשם את בתו לקייטנה שנפתחה באיחור בהוראת פיקוד העורף

תושב הדרום רשם את בתו לקייטנה. מיד שפרצה המלחמה, פיקוד העורף הורה לא לשלוח ילדים לשם מחשש שהמבנה לא ממוגן מספיק. מארגן הקייטנה הצליח, כעבור מספר ימים , להוכיח לפיקוד העורף שהמבנה אכן היה ממוגן מספיק וקיבל אישור להמשיך ולהפעיל את הקייטנה. כעת הוא דורש תשלום גם על הימים שבהם לא פעלה הקייטנה, בטענה שהוא צריך לשלם משכורת לגננת על כל התקופה. האם התושב צריך לשלם גם על הימים שהקייטנה לא פעלה? (התושב לא חתם על התחייבות לשלם אלא סיכמו בעל פה)

תשובה:

שלום רב,

התושב פטור מלשלם על הימים שהקייטנה לא פעלה.
אם הייתה הוראה כללית שלא להפעיל שום קייטנה בעיר עד לקבלת אישור מיוחד, יש מקום להתפשר, אם התושב שלח את בתו לפחות יום אחד לפני הוראת פיקוד העורף.

מקורות:

עיין עלון המשפט גליון 19 עמוד ג.

יש לציין שבתקופת עופרת יצוקה שרוב (או לפחות הרבה מאוד) מתושבי הדרום החרדיים ברחו היה מקום להחשיב זאת כ'מכת מדינה'. אבל במבצע 'צוק איתן' שהרוב המכריע לא ברח, אין להגדיר כ'מכת מדינה' אלא אם כן פיקוד העורף מונע מלהפעיל את כל הקייטנות עד לקבלת אישור מיוחד.

אם עדיין לא שלח יום אחד לפני שהקייטנה הפסיקה את הפעילות ומפעיל הקייטנה לא התחיל לעבוד בעבודה מיוחדת לצורך קבלת הבת, אין שום קניין המחייב את התושב לשלוח לקייטנה ולכן אינו חייב לשלם לכל הדעות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל