לתרומות לחץ כאן

קבלת שבת מוזיקלית בספירת העומר בשבת הסמוכה לל"ג בעומר

עבור בר מצווה של חברים שעורכים את בר המצווה שלהם בפרשת בחוקותי השנה, שבת בה המוצ"ש חל ל"ג בעומר.
ידוע כי ניתן להסתפר לקראת שבת לדעת רוב הדעות וכדומה.
השאלה היא האם ניתן לערוך לקראת השבת קבלת שבת מוזיקלית עם אומן וגיטרה של שירים שאינם שירי שמחה וריקוד והן מעין שירי שבת וסיפורים. (לא כחלופה לקבלת שבת רגילה)

תשובה:

שלום רב.

אין להתיר בשום אופן. התספורת מותרת משום כבוד השבת, שאין זה נאה שביום השבת יהיה מגודל שיער ומיד לאחר מכן יסתפר יפה. אולם כל שאר מנהגי האבלות נוהגים ביום שישי במלואם.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לענ"ד אני הקטן סובר שמותר, בגלל צרוף של שתי סיבות-א) זה נעשה סמוך לשבת וניכר שזה לכבוד שבת, ב) כאן אין מדובר שיעשו את הקבלת שבת המוזיקלית בכל ערב שבת, אלא רק בערב שבת בר-מצווה, ובפרט אם השבת בר-מצווה מתקיימת בזמנה, היינו ביום בו הנער הגיע למצוות, יש להקל.

  2. המקור לדברי הוא מההלכה שאין אבלות בפהרסייא בשבת, ואם הלכה זו נאמרה באבלות ז', שלדעות מסוימות היא מן התורה-בודאי באבלות ימי הספירה שכלל לא מוזכרים ברמב"ם!
    ואמנם כאן הנידון הוא על שעה לפני שבת, ולא שבת עצמה, אך בדברים מסוימים דיני שבת כבר מתחילים מחצות ערב שבת, כגון-אי אמירת תחנון מחצות, ק"ו בנידון שלנו שזה שעה לפני שבת.
    ואמנם היה מקום לומר שהתר זה הוא רק במי שנוהג כל השנה לערוך "קבלת שבת מוזיקלית" ולא רק בשבתות של ימי הספירה, אך כאן מדובר במקרה חד פעמי של בר-מצווה בזמנה, ובצרוף עוד סניף להיתר שמדובר בשבת הסמוכה ללג' בעומר.

  3. כיון שזה חד פעמי זה לא אבלות בפרהסיא, כמו כן קבלת שבת היא רק במזמור שיר ליום השבת, אי אפשר מצד אחד להחליט שכבר קיבלת שבת וזו אבלות בפרהסיא ומצד שני זה עדיין יום חול ומותר לנגן. הקישור לתחנון אינו מתחיל, זו הלכה מסויימת בתחנון שגם במנחה הקודמת למועד לא אומרים אותה, אבל מכאן ועד לאבלות בפרהסיא ארוכה מאוד הדרך. בקיצור אין התחלה של בסיס!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל