לתרומות לחץ כאן

הקדמת טבילה במקווה כשאי אפשר לטבול בזמן

שלום כבוד הרב, אני אמורה לטבול ביום שישי הקרוב בע"ה, אך יש לי בעיה, אח של בעלי מתחתן ביום רביעי הקרוב ובע"ה בשישי שבת נהיה בבית מלון לחגוג שבת חתן. לא אוכל לטבול אם ככה עד צאת שבת וזה מהווה לי בעיה עם בעלי אשר נהיה באותו חדר במלון ולא נוכל להיות ביחסי אישות. האם יש אפשרות לטבול יום לפני כלומר ביום חמישי בערב במקום בשישי בערב? תודה מראש. תשובה:

שלום רב.

אין שום אפשרות להקדים את הטבילה לפני הזמן (ליל יום השמיני), וברוב המלונות בארץ ניתן למצוא באיזור איזה מקווה טהרה שניתן לטבול בו כדין בליל שבת, יש לברר זאת מראש עם רב המקום או עם הנהלת בית המלון.

בהצלחה רבה.

מקורות:

שולחן ערוך סי' קצ"ז סעיף ג' ובנו"כ שם ור' בשו"ת חכם צבי סי' י"א שהאריך בזה, והוכיח שאין יוצאים ידי חובה בטבילה ביום השביעי אף בדיעבד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום לכבוד הרב.. אני נשואה מעל 4 שנים ללא ילדים .. כרגע בטיפולי פוריות מחר יום חמישי יש לי טיפול הפרייה בהרדמה מלאה.. ובערב אני אמורה לטבול אבל אחרי ההפרייה אני מדממת ..האם ניתן לטבול היום?

  2. הערת נקודה שחשוב להדגיש! אם את מדממת מהרחם אחרי הטיפול לא תועיל הטבילה! [מלבד מה שלא ניתן להקדימה], אשה שרואה דם מהרחם נאסרת לבעל בכל מקרה, גם אם טבלה יום קודם. כיון שלא פירטת בדיוק את המצב אינני יודע לעזור כרגע יותר, כדאי שתפרטי יותר וננסה לעזור. כדאי גם להתייעץ בענין עם הרופא המטפל, הם בדרך כלל אמורים להיות מודעים לצרכיה של האשה הדתית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל