לתרומות לחץ כאן

יעוץ בנושא שידוך

אני עומדת לפני אירוסין בבעיה שמטרידה אותי,יש לי חבר ושנינו דתיים מבית,בני 22 שנינו. אני איתו 4 שנים בשנה האחרונה גם שומרים נגיעה, הוא עונה על כל מה שאני מחפשת מגבר, הכל. אבל בעיה אחת מאוד מטרידה אותי, הוא לפעמים לא מבין מה אני צריכה ממנו, קשה לי לתקשר איתו וכשיש חילוקי דעות הדבר בד"כ נגמר בריב שיותר קשה לאחות את הקרעיםמאשר אם הוא היה מבין אותי מלכתחילה. מה עלי לעשות? האם לשקול חתונה שנית למרות כל התכונות הטובות? עשיתי את כל השיחות האפשריות איתו אך הדבר אף פעם הועיל.

תודה רבה

תשובה:

שלום רב.

את חשה חוסר אונים כתוצאה מהריבים בהם אתם נתקלים לעיתים, ומכך שלא למדתם עדיין לפתור קונפליקטים ביניכם.

אך הבה ונבין. ביסוד הדברים אין מציאות שגבר ואשה יוכלו לחיות חיים משותפים תקינים, שכן הוא גבר והיא אשה, ומעצם היותו גבר והיותה אשה הרי שתפיסת עולמם ודרך חשיבתם שונה לחלוטין, נוסיף לכך את דברי חז"ל שאמרו ש"כשהם שאין פרצופיהן שווים כך אין דיעותיהן שוות" דהיינו אין שני בני אדם עם אותם דעות לאורך כל הדרך, הרי שזה כמעט ובלתי מציאותי ששניים יוכלו לחיות חיים משותפים ק"ו גבר ואשה שחלוקים במהותם, ולמרות כל זאת אנו כן מצליחים לראות זוגות שמסתדרים יפה, אין זאת אלא שלמדו נכון כל אחד ואחת מבני הזוג להקשיב גם בשפה של השני/ה ולא לנסות להקשיב רק בשפה המוכרת. כשמגיעים לכך הרי התקשורת בין בני הזוג זורמת, וישנו סיכוי טוב יותר שיוכלו אכן לחיות חיים משותפים כשהאושר מלווה אותם.

במקרה שלכם שכבר ארבע שנים אתם בקשר ועדיין לא הצלחתם ללמוד לשמוע ולהקשיב בשפה של הזולת אין זה אומר שעליכם לוותר אחד על השני, אלא עליכם להשקיע בלימוד השפה האחרת, ונכון לפעמים לא מצליחים ללמוד את זה לבד, אלא ישנם מקרים בהם כדאי עוד לפני קביעת הנישואין ללכת יחד לאיש או אשת מקצוע טובים בתחום ללמוד תקשורת נכונה מה היא, וכיצד פותרים קונפליקטים, אם כך תעשו יהיה ה' בעזרכם בס"ד לבנות בית לשם ולתפארת.

בהצלחה רבה.

הרב יהודה ליב אוירבך

לקביעת פגישה:

052.7643333

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל