לתרומות לחץ כאן

הודעות SMS בנייד כשר

מה הבעיה בהודעות בפלאפון ומדוע אין בפלאפון כשר?

תשובה:

קשה לענות תשובה על שאלה זו שתספק באמת את מי שכבר יש לו גישה לאינטרנט, אך כאחד שהיה מעורה מעט בדברים בתקופה בה התחיל הנידון על טלפונים כשרים לציבור, אני יכול רק לספר כמה שעות הקדישו גדולי ישראל בשבתם על המדוכה מה יהיה ומה לא יהיה בטלפון הכשר.

ואולי אם הציבור היה מפנים קצת יותר עבור מי נלחמו כשהחליטו על המהלך של טלפונים כשרים ומה הבעייתיות בטלפון נייד נוכל לנסות ללמוד מזה.

הבה ונבין: הטלפון הכשר לא בא להציל את מי שמעוניין להחשף לכל מה שהעולם בחוץ מציע, הוא גם לא בא להציל את אלו שאין להם עד היום טלפונים ניידים, הוא נועד עבור מעמד הביניים שרוצה ומעוניין להיות דבוק אך ורק בה' ובתורתו אולם כבני אדם קרוצי חומר עלולים הם להימשך אחרי הרע, ומתוך דברי חז"ל סחור סחור אמרינן לנזירא לכרמא לא תקרב – דהיינו על הנזיר להתרחק מהכרם גם אם זה נראה לא מציאותי שרק ההתקרבות לכרם תפיל אותו בחטא, עם כל זאת התורה מלמדת אותנו לתפוס מרחק ככל האפשר כמו שלמדונו חז"ל עשו משמרת למשמרתי.

טלפון נייד נותן אפשרות לאדם ליצור תקשורת עם כל אדם אחר בעולם מבלי שיש לאי מישהו בעולם אפשרות לדעת זאת, מציאות זו עלולה לעיתים להיות מסוכנת, ואם בשיחה יש כאלו שיתרחקו גם כשהיצר יתגבר, הרי שמשלוח הודעה מקצר ומאפשר נפילות יותר מאשר שיחה, ובעקבות כך קבעו גדולי ישראל שמי שבאמת רוצה להיות שייך ללגיונו של מלך, ולהיות מאלו שנזהרים ונשמרים לא רק מדבר עבירה אלא אפילו מנדנוד קל שעלול להביא לידי מחשבה שאינה הוגנת, הרי שעליהם להיות עם מכשירים שהם אך ורק לשיחה בלבד! ולא שום דבר מעבר לכך.

ואולי קיצרתי במקום שיש להאריך.

הרב יהודה ליב אוירבך

מנהל ואחראי המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב",

מפקח ארצי במרכזי הטיפול של "מרכז החינוך"

טל. 02,6587003

נייד. 052,7643333

פקס. 02,658700

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בזמנו הרב שטיינמן אמר לא לחסום את ההודעות כיון שאח"כ זה יפרץ יותר (וחכם עדיף מנביא)
    וגם שאין כאן שום הסבר ברור למה זה ועדת התשקורת אסרה את זה
    זה שזה נותן אפשרות לאדם ליצור תקשורת עם כל אדם אחר בעולם מבלי שיש לאי מישהו בעולם אפשרות לדעת זאת, זאת לא סיבה לאסור על ציבור שלם דבר שמאז ומעולם (ואפ' גדולי הדור) היו שולחים מכתבים ואין הבדל לענ"ד בין דואר ידני לבין דרך הפלאפון

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל