לתרומות לחץ כאן

בת שמסכסכת במשפחה.

השאלה
יש לנו אחות שמאז שהיא במשפחה האופי שלה לשקר לסכסך להמציא המצאות ודמיונות שלא היו ולא נבראו ההורים שלנו מאד מבוגרים היא מגיעה לההורים ומאימת עליהם שהם עושים איפה ואיפה תתבע אותם בערכאות ופשוט אימי בצער שאי אפשר לתאר לכן ביקשה ממני לשאול דעת תורה כיצד כל המשפחה צריכה להתנהג איתה אחותי כבר בגיל 60 עם בעל ושלשה ילדים וגם בתא המשפחתי קיים מצב זה א.מה עלינו לעשות ב.האם אני נכשל בלשון הרע או ריח לשון הרע ואגב אני לא הבכור כי הבכור נפטר אחרי הלידה .מבקש לכוון אותנו כיצד פותרים בעיה זו שמצערת את כל המשפחה יהי רצון שהשם יאריך ימיכם בטוב ושנותיכם בנעימים ממתין לתשובה תודה מראש

תשובה:

שלום לך.

מדבריך אני מבין שהוריך כבר לא בגיל שיכולים להתמודד עם הקושי הגדול שאחותך יוצרת בתוך המשפחה.

עם זאת עליכם לזכור שכל מה שכתוב שלעולם לא ישנה אדם בן בין הבנים – זו המלצה להורים שרוצים לשמור על שלמות משפחתם, ולא חיוב, ובוודאי שלא מבחינה חוקית. כל זמן שאדם חי יש לו את כל הזכות לעשות בכספו וברכושו כל אשר עולה על ליבו.

אשר על כן כאח הגדול במשפחה, עליך להבהיר באופן ברור שאינו משתמע לשתי פנים לאחותך, כי אם היא לא תפסיק את התנהגותה הנלוזה, המשפחה כולה תאלץ להיפרד ממנה משום שאתם לא תתנו יד להמשך הפגיעה בהורים. ומאידך עליכם לתת כוח ועוצמה להורים לעמוד איתכם יחד בהחלטה שאם האחות לא תשנה אורחותיה הרי שכולכם מתנתקים ממנה, אם כי תמיד תשאירו דלת פתוחה שאם היא תרצה לחזור בה היא תוכל להתקבל באהבה בחיק המשפחה.

והלוואי ובימים אלו נזכה להרבות אהבת חינם

הרב יהודה ליב אוירבך

מנהל ואחראי המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב",

מפקח ארצי במרכזי הטיפול של "מרכז החינוך"

טל. 02,6587003

נייד. 052,7643333

פקס. 02,6587006

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל