לתרומות לחץ כאן

חוסר שימת לב לדברים

רציתי לשאול האם אני צריך להיות מודאג מדברים שאני עושה ואני לא שם לב שאני עושה כגון לשים רגליים על כסא או ללכלך הקיר שמתחת השולחן במצב שאני יושב מול שולחן שצמוד לקיר, או יותר מזה לדבר לשון הרע או אפילו לסתור את דברי חברי תוך כדי שיחה או אפילו להכנס לוויכוח אם אבי מורי? או לתייג אנשים תוך כדי שיחה? כי אני לא שם לב ואם אני מדבר חופשיאז יוצאים לי דברים מהפה שה' ישמור!אז אסור לי לדבר חופשי! 

תשובה 

שלום לך. 

השאלה שאתה שואל היא לכאורה שאלה מאד פשוטה, אלא שמבחינתי זו אחת מהשאלות הכי קשות שנשאלתי באתר. 

משום שלענות על שאלה שכזו במסגרת אתר אינטרט זה כמעט בלתי אפשרי. 

ואסביר את דברי. 

יתכן והכל באמת נקודה של שימת לב, כלומר איזה שהוא ריחוף קל שמביא אותך לפספס דברים בדרך ולא לשים לב לפרטים, וכשזה בא מולך בחברה, או בבית זה יוצר מצבים לא נעימים, אין מה להילחץ או לחשוש ממצב כזה, עליך לעבוד קשה עם עצמך ולהתחיל לשים לב לפרטים, ישנם פטנטים וטיפים שונים שיוכלו לעזור לך לשים לב יותר, כמו לדוגמא להתחיל לנהל רשימות וכדו'. 

אך עם כל הנ"ל יתכן וחוסר שימת הלב נובעת מאיזה שהוא קושי פנימי שלך שאינו קשור באופן ישיר לדברים אך ההשפעה היא גם בדברים אלו, במצב כזה לא תצליח לפתור את התופעה עד שלא תעבוד על שורש הבעיה. 

אולם במסגרת זו קשה מאד לאבחן במדוייק מה המניע שלך לחוסר שימת הלב, יתכן ושיחה שניים עם אדם חכם ומקצועי יוכלו לעזור לך להתמקד ולמקד מה הקושי ולפי זה לעבוד נכון. 

מאחל לך הרבה הצלחה.

הרב יהודה ליב אוירבך

מנהל ואחראי המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב",

מפקח ארצי במרכזי הטיפול של "מרכז החינוך"

טל. 02,6587003

נייד. 052,7643333

פקס. 02,6587006

 

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. תודה רבה כבוד הרב. מה שהתכוונתי זה האם דברים כגון אלו שציינתי ראויים לדאגה או שמא ישנו איזשהו יתר לדברים כגון אלו משום שהם דברים שלא ניתנים לדעת האדם והם קוראים מאליהם ואולי אפילו לא נדרש מהאדם לנסות ולתלט עליהם אל להיפך להופכם לדבר מותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל