לתרומות לחץ כאן

שמירת דיני טהרה

נישאתי לפני כשבוע והייתי רוצה להתחיל לשמור דיני טהרה. בעלי אינו משתף פעולה ומסרב לשמוע על העניין כלל. כיצד אפשר לנסות לקרבו לעניין בלי ליצור מריבות נשנות?

תשובה:

קודם כל, מזל טוב על הנישואין, וברכות שתזכו להקים בית נאמן בישראל!

דיני טהרת המשפחה מהווים אחד החלקים היפים ביותר ביהדות. הגמרא קובעת שבעקבות דיני טהרת המשפחה, הזוג זוכה כל חודש למעין "חתונה" חדשה, כשהם חוזרים להיות מותרים זה לזה. נכון, בתקופת האיסור זה לא תמיד קל, אבל באותו זמן הזוג מפתח קשר עמוק בכל מיני רבדים, רגשיים ושכליים, שלא תמיד מפתחים בזמנים ה"מותרים". לאחר ששוב חוזרים לתקופה המותרת, מעריכים את המגע האישי בדרך נפלאה מאד.

בנוסף לכך, דיני טהרת המשפחה מעלים את היחסים האישיים מעבר לעניין פיזי בלבד, ונותנת להם רובד של קדושה וטהרה. ייתכן שהאישה, המתכוננת לטהרה וטובלת במקווה, מרגישה את זה יותר, אבל את יכולה לשתף את בעלך בחוויה, וכך לרומם יחד את חיי האישות שלכם. שוב, ימי האיסור לא תמיד קלים, אבל מי שזוכה לשמור את דיני הטהרה כהלכתם מרוויח פי מיליון!

לתיאור פשטני ויפה תראי בלינק הבא (זה אמנם באנגלית, אבל היא אומרת את הדברים בפשטות ובחן): http://www.orthodox-jews.com/family-purity-laws.html.

תגידי לבעלך שהוא לא יפסיד הרבה מלנסות. תראי לו את הקליפ הנ"ל, ופשוט תנסו את זה. תשתדלי שזה יהיה חוויה של שניכם, ובס"ד תזכי לחיות עם בעלך בשמחה ובטהרה. הרבה מאד הצלחה!

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. שלום עליכם
    בתקווה שהזוג היקר יראה תגובתי והיא :
    כלנו כיום טמאי מתים ויש לנו טהרה ממקוה אבל
    לא טהרה מטומאת מת שרק אפר פרה אדומה ומים חיים
    יטהרו אותנו .
    האשה לעומתינו והיא היחידה כיום שאכן נטהרת לגמרי
    מימי מקוה שמקורם מגן עדן ואפשר לומר רק על האשה
    יהי רצון שדברינו אלה שבאים מהלב יערו טהרה על כל נשות
    ישראל שנמשלו לשכינה
    כל טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל