לתרומות לחץ כאן

עשיית תרופות משליית ילוד

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני בהריון וכיום מדברים על קיפסול שלייה כלומר לוקחים חלק מהשלייה לאחר הלידה ויוצרים קפסולות שמסעייות להחלמה מהלידה אשמח לדעת אם הדבר מותר מבחינה הלכתית.

תשובה:

יש טעות נפוצה שהשליה שנקראת בימינו שליה היא השליה שמוזכרת בחז”ל, אולם באמת השליה שמוזכרת בחז”ל מדובר על “שק ההריון” ולא על השליה בעברית המדוברת, שליה זו נקראת בפי חז”ל “שפיר”, לא מצאנו חובת קבורה בדבר הפורש מהאדם אלא רק באבר שמטמא, [ואף דבר זה לא ברור לכל הדעות ראה בזה ובשו”ת ציץ אליעזר (ח”י סי’ כה פ”ח) משום כך אין חובת קבורה על שליא, אולם בשר אדם נחשב וכיון שלהלכה נפסק שבשר אדם אסור מן התורה [או לכמה שיטות לכל הפחות מדרבנן] ממילא אסור לאוכלו, עי’ שו”ע סי’ עט ס”א.

אמנם בשו”ת מנחת יצחק (ח”ז סי’ קב) ובשו”ת ציץ אליעזר (ח”י סי’ כה פ”ח) הביאו מדברי הירושלמי שנהגו לקבור את השליה אך כבר ציינו שלא נהגו כן דורות רבים, ויתירה מכך נראה פשוט שהירושלמי מדבר על “שק ההריון” ולא על השליה שנקראת “שפיר”, על כל פנים לגבי חובת קבורה אין חיוב אולם איסור אכילה יש בזה.

לכן, בכל הנוגי לתרופות יהיה בזה הנדון הרגיל שיש בתרופות שנעשו מדבר האסור באכילה, שיש להקל בזה לצורך חולה כיון שנעשה קפסולה והוא שלא כדרך אכילתו וכבר נעשה כעפר, ראה כאן בהרחבה.אבל סתם כתוסף תזונה – אסור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל