לתרומות לחץ כאן

הכשרת מטבח מבשרי לחלבי

שאלה:

שלום מוסד שברשותו מטבח שבישלו בו בשרי וכעת רוצים להופכו לחלבי. איך מכשירים? במטבח יש משטח שיש/נירוסטה תנור ומיקרוגל. תודה

תשובה:

שלום וברכה

כאשר מדובר בהכשרת מטבח שלם, ועוד מוסדי וגדול, יש צורך שהדבר יעשה בפועל על ידי אברך בן תורה בקי בהלכה שיודע כיצד לבצע את זה ומה לעשות בכל כלי. חשוב לדעת, שגם ההכנה של המטבח מבחינת נקיונו המדוקדק וכו' והשהיית הכלים יממה ללא שימוש ועוד ועוד מצריכה ידע רב, כמו כן יש כלים שלא ניתן להכשיר.

בנוגע להכשרת שיש, לכתחילה לא מספיק לשפוך מים רותחים על השיש, אלא יש להניח עליו אבן או מתכת מלובנת, כדי שהמים שעל השיש לא יצטננו על ידו, ולהעביר את האבן על פני השיש. אחר כך יש לרוחצו במים קרים. אפשרות נוספת יש, לערות מים רותחים בשפע על השיש בעדו מחובר לחשמל ומעלה בועות ,אולם, לכתחילה אם אפשר עדיף לעשות באופן הראשון. קודם ההכשרה על ידי אבן מלובנת יש לברר  את עמידותו של השיש שלא יסדק [בעיקר בשיש קיסר]. אין צורך לערות על השיש מספר פעמים מסויים, אלא רק לוודא שמים רותחים הגיעו לכל חלקיו. כמובן, אם יש מים צוננים על השיש מהעירוי הקודם יש לנגבו לפני העירוי הבא.

בשיש קיסר יש לעשות את התהליך הנ"ל שלוש פעמים [לכתחילה], בנירוסטה מספיק פעם אחת.

לגבי תנור, יש לנקות היטב היטב שיהיה נקי לחלוטין, להמתין 24 שעות ללא שימוש ואחר כך להפעילו על חומו המירבי חצי שעה. כך גם לגבי תבניות, רק ששם הנקיון הוא קשה, יש לשים לב.

על הכשרת מיקרוגל ראה כאן.

בהצלחה רבה וחודש טוב.

מקורות:

ראה ס’ הכשרות פרק א.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל