לתרומות לחץ כאן

התרת נדרי צדקה

שאלה:

בס"ד כבוד הרבנים שלום רב, אני קצת מתבייש לכתוב אך אכתוב כדי לצאת מן הספק וה' יעזור. על מנת שאצליח לא לראות מראות אסורים באינטרנט נדרתי שאם אראה פורנוגרפיה בישוב מקווה ישראל אתרום 5000 ש"ח ולצערי נפלתי בזה ותרמתי אלפי שקלים. לאחר מכן נדרתי שאם אראה בכל מני מקומות בארץ נתניה, לוד, מקווה ישראל אשלם 10000. אני לא זוכר את הנוסחים ואת הערים הספציפיות. נפלתי כמה פעמים ואני לא זוכר כמה ואני לא זוכר בוודאות אם אמרתי שכל פעם שאפול אשלם סכום 5000/10000 או רק חד פעמי. אני חושב שב"ה לא ראיתי כמה פעמים בגלל הנדר זה אבל נפלתי מס' פעמים. אני בן 31 ואין לי את הכסף הנדרש לשלם ואני רוצה להתיר את הנדרים הללו שאסרתי על עצמי ואת הנדרים של הצדקה, אין לי כסף לשלם את מה שנדרתי מה גם שאני לא יודע כמה נדרתי, ברמה האישית אני בגיל שאני רוצה להינשא ולחסוך כסף לנישואים ומצב זה מעיק עליי. אשמח בבקשה שתעזרו לי מה לעשות והאם אוכל להתיר את הנדרים דרככם תודה רבה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

באופן כללי כיון שמדובר בסכום הזוי לגמרי שבלתי אפשרי לעמוד בו, ניתן להתיר את הנדר, אבל אנחנו לא עוסקים בכך, תפנה לרב בית הכנסת וכדומה, הנודר צריך להופיע בפני בית הדין להתרה.

מקורות:

ראה כאן בהרחבה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. האם מותר להתיר את הנדרים שנדרתי שאם אראה פורנוגרפיה אשלם כך וכך לצדקה? אני לא רוצה להגיע למצב חס ושלום שאם אראה שוב אצטרך לשלם או להתיר את הנדר. מספיק לי מה שהתורה אמרה וחכמים אני לא רוצה להעמיס עלי עוד התחייבות אחרות.

  2. קשה מאוד למצוא פתח לנדר כזה, ובכלל להתיר נדר שענינו להמנע מאיסור יש מחלוקת אם מועילה התרה וכמו שהבאנו הרבה פעמים באתר, לכן אינני יודע לך פתרון, תנהג כמו כל יהודי כשר ושלא יהיה לך בכלל גישה לאינטרנט שאינו מסונן, אינני מבין כיצד יהודי מסוגל להחזיק בבית את הטומאה המסואבת הזו!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל