לתרומות לחץ כאן

הכשרת נשים בפסיקת מראות

שאלה:

שלום רב!!
האם יש דרך להכשיר נשים יראות שמים בפסיקה של מראות , כדי לעודד נשים להשתמש בתמיכה הילכתית זו???
יישר כח על האתר המיוחד!!!

תשובה:

שלום וברכה

לא ניתן לעשות זאת מסיבה פשוטה. ההכרעה במראות אינה רק הגוון של המראה… יש הרבה מאוד שיקולים הלכתיים נלווים שתלויים בשיקול הדעת, כמו כללים רבים בדיני תלייה בפצע, הבדלים הלכתיים רבים בין דיני כתמים לבדיקות עד ועוד ועוד, לכן רב העונה בדיני מראות הוא רב הבקי היטב בהלכות נדה הלכה למעשה, ולא ניתן לבודד תחום זה משאר ההלכות הנלוות. זאת מעבר לעובדה שבהרבה מקרים יש ענין של שיקול דעת, ושיקול דעת נכון הוא נושא של שימוש חכמים רחב.

אם רוצים להקל על נשים, יש ראשית לחנך כלות לענין הזה, שידעו שכך זה עובד וזה בסדר, שנית לעודד מאוד את הגברים להיות ממונים ללכת לשאול, אכן הרבה פעמים לא נעים לאשה ללכת, שלישית, ניתן ליצור תיבה שבה מניחים את המראה במעטפה עם מס' טלפון, והרב יכול לענות בטלפון ובמידת הצורך גם לשאול פרטים הנצרכים לו לפסיקה, לא חייבים לעמוד פנים אל פנים דוקא.

שבוע טוב ומבורך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. איזו תשובה מהירה!!!אין מילים!!!רציתי להוסיף-
    הכלות שאנו מדריכות היום הן בנות דור חדש חשופות לדברים חדשים שלא היו…וזה מאוד קשה עד בלתי אפשרי לצייר בעיניהן את ענין השאלה על מראות שהוא ככ מביך ואישי-בצורה טבעית כביכול ומתיישבת בדעתן…
    ולכן ארחיב את שאלתי בבקשה-ואם תתמסרנה קבוצת נשים ללמוד את כל תחום הפסיקה הזה עי תלמידי חכמים ברצינות ובהשקעה מרובה מאוד…אזי יתכן שתימצא הדרך להכשרה הזו???

  2. אין דרך לעשות זאת. הל' נדה אינן רק פסקי הלכות, מדובר בנושאים רחבים שנכתב עליהם רבות בעיון והעמקה, ונשים שלא הורגלו בלימוד ישיבתי אינן בשלות לכך, ובהכרח ריבוי הלימוד אדרבה יגרור ריבוי גדול של טעויות.
    לדעתי ומנסיוני חשוב מאוד לדאוג לכך שיגיעו לרב שמסוגל לקבל אותן, שיבין את הבעיה שלהן ויקבל אותן בצורה שמתאימה להן, ואז אחרי פעם אחרת זה יעבוד, צריך רק לדחוף לפעם הראשונה.
    העצה שנתתי בענין התיבה אני חוזר עליה שוב, היא יכולה מאוד להקל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל