שאלה:
יהודי קבל מכונית במתנה ועכשיו מכר אותה. האם הוא חייב להפריש מעשר ממחיר המכונית בשעה שהוא קבל אותה במתנה, או ממחיר שהוא קבל ממכירה? האם רשאי לקזז סכומים שהוא השקיע בהחזקת המכונית, שהרי ללא תקונים לא היה מקבל עליה סכום שקבל, או שיש לראות הוצאות אלו כהוצאות על נסיעות שוטפות, ולא הוצאות על החזקת נכס?
תשובה:
שלום וברכה
נראה שאינו צריך להפריש מעשר כספים כלל. על מתנות חפצים נהגו שלא להפריש, וגם עכשיו כשהוא מוכר אין לו כאן רווח כספי אלא המרה של המכונים בדמיה.
אני מקצר מחמת היום הקדוש הקרב ובא.