לתרומות לחץ כאן

מוך דחוק יום ראשון לראייה – המשך

שאלה:

בהמשך לשאלה 200000

א. מדוע מחשיבים את הכתם בתחתון לראייה הראשונה? הרי זה רק מדרבנן, ואילו הכתם שעל המוך הוא מדאורייתא..

ב. לפי תשובתך הקודמת אני מבין שאם לא היה כתם על התחתון, אלא רק שהאשה עשתה הפסק טהרה שלא יצא טוב, אז ההפסק שתעשה למחרת חייב גם עם מוך דחוק?

תשובה:

ראשית ברכותי לכך שזכית לקבל מספר עגול כזה לשאלתך…

א. הכתב בבדיקה אנחנו מחמירים להחשיבו כדאורייתא אבל זה רק מספק שמא הרגישה ולאו אדעתא, זה לא ודאי דאורייתא, וכיון שכל הסברא של יום ראשון לראייה נתון בלאו הכי במחלוקת הפוסקים והמיקל יש לו על מי לסמוך, וביארנו בתשובה הקודמת, שבכלל בראייה על עד נסתפקו אם דינה כראייה לענין דין זה, לכן לומר שיש חובה של מוך דחוק לעיכובא זה כבר חומרא רחוקה.

ב. רק למחמירים בדעת השו"ע כמובן.

ושוב אשה שסובלת מכתמים ודאי יכולה לסמוך על המקילים בענין זה.

אני חוזר אגב שוב, שלפי תחושתי ונסיוני, לא טוב שתתעסק בעניני הטהרה של אשתך, תן לה לטפל בענין זה! האמן לי שזה כדאי! בשמחה אני עונה לך, אבל אני חושש שאתה משרה לחץ ואוירה לא נעימה סביב הענין הזה בבית, בלא כוונה ובלי לשים לב, אבל זה קורה וחבל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל