לתרומות לחץ כאן

אישות/וסתות

שאלה:

כבוד הרב שלום וברכה ,
מספר שאלות
בפועל אשתי ראתה ווסת בכו -תשרי—-
-טז–חשון-
–כד—-כסליו—-
-כב—טבת
אשמח שהרב יסדר לי את העונות לחששות [הפלגה,חודש,בנונית}לחודש שבט,
ובפי עוד מספר שאלות לריענון :
1}האם עונת ההפלגה מחשבים מיום הראיה או מיום שלמחורתו כמו בהפסק?
2)האם את עונת ההפלגה מחשבים מ2 ראיות והלך,,,נניח שפעם ראתה אחרי 29 יום אז אחשוש ליום29 הבא,שאלתי ,אם בדקה ביום 29 ולא ראתה דבר, או שקבלה לפני יום ה 29 אז מחשבים כעת הפלגה חדשה וליום ה29 אין משמעות יותר נכון ?
3)האם אשה שלוקחת גלולות{באישור רב}והיא מפסיקה תמיד אחרי 20 יום {לצורך העניין }על מנת לקבל את המחזור, האם גם במקרה כזה צריך לחשב עונות כיוון שע"י הפסקת הגלולות היא מכוונת {פחות או יותר}את יום המחזור שלה ?
4}האם יש לי תענוג יותר בתשמיש כאשר האשה למעלה האם יש בעיה בדבר { כשמדובר בתשמיש שהאשה לוקחת גלולות }?
5)האם מותר לגבר להשתמש בקונדום באופן כשחותכים את מקום יציאת הזרע בקונדום וממלא האבר עטוף בקונדום רק מצדדיו ולא בפין ,כך שאין חשש להוצאת שז"ל ,והמטרה בכך שהאבר לא יתחמם מהר ויצא זרע מהר.וממלא התשמיש יהיה ארוך יותר ?
תודה לרב וסליחה על העריכות .

תשובה:

שלום וברכה

קשה לי לחשב לך את הוסתות במדוייק כיון שלא כתבת מתי ראתה אם בעונת יום או בלילה. באופן כללי צריך לדעת כך: כשסופרים את הוסתות סופרים גם את יום הראייה ולא מלמחרת.

אם בדקה ביום ההפלגה ואין כלום, ההפלגה הזו בטלה [אא"כ יש לה וסת קבוע ליום זה, ושלוש פעמים רצוף ראתה ביום ה29 שאז אינו נעקר עד שלוש פעמים שלא תראה ביום זה].

כאשר ראתה לפני היום ה29 יש לנו מחלוקת גדולה האם הפלגה קצרה עוקרת ארוכה, או שבחודש הבא מלבד ההפלגה הקצרה [נניח של 26 יום או מה שהיה] צריכה לחוש גם ל29 יום מהראייה [היום שהיה אמור להיות אין לו משמעות כבר, תמיד סופרים מראייה אחרונה]. ראה בית מאיר סי’ קפט סעי’ יג, שו”ע הרב קו”א סעי’ ד, וע”ע סד”ט ס”ק יט.

אשה שלוקחת גלולות למניעת וסת אינה סופרת וסתות, אבל אחרי שהפסיקה את הכדור או 24 שעות אחר כך, יש לפרוש כמו ביום וסת כיון שהיא יודעת שהיא עלולה כל רגע לקבל מחזור.

רצוי בכל מקרה שהתשמיש עצמו יהיה באופן שהאשה למטה, כך היא המידה הנכונה, במקרה שזה מפריע ובלאו הכי אינה ראויה להתעבר יש לסמוך בדוחק להקל.

באופן שהזרע יוצא כרגיל בלי מניעה יש להקל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל