לתרומות לחץ כאן

צורת הלימוד הראויה

שאלה:

שלום וברכה!
אני אברך צעיר יחסית (כעשר שנות לימוד בישיבה) ומשקיע כעת כמה שעות ביום ללימוד איסור והיתר לפי סימני הטוש"ע. אני לומד את המקורות בגמרא עם הראשונים המרכזיים (רש"י, תוס', רמב"ם, רי"ף ור"ן, רא"ש ועוד ראשונים הרלוונטיים לסוגיה) ואז טור ב"י ונו"כ ובסוף ספרי אחרונים הלכה למעשה. כמובן שהלימוד אורך לי זמן רב, אך זה בסדר מבחינתי. אך לאחרונה התחלתי לפקפק בדרך לימוד זו, ואני מתלבט האם לא עדיף להשקיע בלימוד גמרא על הסדר עם הראשונים המרכזיים ואולי בסוף פרק ללמוד את הצד ההלכתי בצורה יותר כללית כך שההתמקדות תהיה על הגמרא, שאולי יותר נדרשת כעת לאברך צעיר, ויחד עם זה להשקיע איזו שעה ללימוד טור ב"י שו"ע לדעת את ההלכה מהמקור בכללי. מה לדעתם עדיף? תודה!

תשובה:

שלום וברכה

ראה העיקר בזה ללמוד בצורה בה אתה נמשך יותר ומפיק תועלת… זה הכי חשוב והכי מועיל. קשה לי לייעץ, אבל מאוד חשוב שתהיה תוכנית, לא ללמוד היום בבא בתרא ושנה הבאה איסור והיתר ועוד שנתיים קצת חושן משפט, אלא ללמוד לפי תוכנית, איסור והיתר בצורה מסודרת או ש"ס בצורה מסודרת עם חזרות הספקים ולימוד שמקנה ידע. רק כך תמצא סיפוק ותועלת בלימוד.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל