לתרומות לחץ כאן

אפשר לעשות מג'קוזי מקווה? / מים שאובים

שאלה:

ברצוני לרכוש ג'קוזי לחצר שישמש עבורי גם לטבילה במקווה כמובן לגברים .בראשונה האם הטבילה עולה?ושנית כמה ליטר מים הג'קוזי צריך להכיל שיחשב טבילה ב 40 סאה?שלישית האם יש חשש של חילול ה' חלילה ברכישה של ג'קוזי אע"פ שישמש גם למקווה?

תשובה:

שלום וברכה

טבילה לגבר יכולה מעיקר הדין להיות גם במים שאובים, וראה כאן שבדיעבד ניתן לקיים ענין זה גם במקלחת.

ארבעים סאה זה כמעט 500 ליטר מים.

כמובן לטבילת נשים המקווה פסול.

לא הבנתי את השאלה על חילול ה'.

מקורות:

בענין זה מצינו 3 גישות שונות: בס’ בה”ג ברכות פרק ג הובא שלכתחילה בעל קרי חייב לטבול במקוה כשר, ורק כשאין אפשרות כזו הקילו עליו לטבול במים שאובים. אולם, בשו”ת תורה לשמה סי’ שעב כתב שטבילה במים שאובים לבעל קרי מועילה לכתחילה, והוסיף, שטבילה זו מועילה גם לתוספת קדושה, ומועילה לקיום הענינים הרמוזים בטבילה של ערב שבת ויום טוב. ובשו”ת חלקת יעקב יו”ד סי’ קיח חילק בין הנידונים, ולדעתו, אף על פי שבעל קרי רשאי לכתחילה לטבול במים שאובים, אין בטבילה זו תוספת קדושה על פי סוד, ואין היא מועילה לטבילה של ערב שבת ויוןם טוב.

ראה שו”ת מנחת יצחק ח”ג סי’ סד שקיבץ את מקורותיו של דין זה בספרי הפוסקים. על טבילה בערב שבת שיסודותיה בחכמת הקבלה יש שהצריכו טבילה במקוה כשר דוקא, ויש שסברו שאף בזה די במים שאובים, וראה בהרחבה בשו”ת נשמת ישראל ח”א סי’ קפז.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בעניין חילול ה' כוונתי שג'קוזי נתפס לפינוק ותאוותנות האם יש לחשוש או שאם הקב"ה נתן את האפשרות להתקדש וגם םהרגיע את הנפש בשימוש בג'קוזי אז אי אומר:

    מחכה לתשובתכם.תודה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל