לתרומות לחץ כאן

כשרות כלים במטבח חילוני

שאלה:

אני יודע שאסור לאכול בכלים לא כשרים , אבל מה אני אמור לעשות אם הכלים בבית שלי לא כשרים (או ספק כשרים) ? בטוח יש רב גדול שדיבר על על זה . כי זה לא תלוי בי אני לא יכול להביא כלים חדשים זה תלוי בהורים שלי .
הצלחות לא מזכוכית

תשובה:

שלום וברכה

בנוגע לצלחות וסכום אין בעיה, תשתמש בחד פעמי, זה היום מאוד זול, למעט האמת אצלנו בבית משתמשים כולם בדרך קבע בכלים חד פעמיים…

הבעיה הרצינית היא הסירים והסכו"ם שמשמש לבישול, ובזה, אם מדובר בכלים שאינם בני יומן, כלומר לא בישלו בהם דבר לא כשר ב24 שעות האחרונות, בדיעבד המאכל לא נאסר, אף שאסור היה לבשל בהם, אבל אם הם בני יומן, אין לי עצה. באופן כללי בכל מקום של ספק אמרו חכמים שסתם כלים אינם בני יומן.

היה טוב אם היו לך כן כלים כשרים לבישול, וההורים היו באים לקראתך בענין זה.

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אם אני אוכל בחד פעמי זה מרחיק את המשפחה שלי מהדת , הבעיה היא לא בכלי הבישול אלא בצלחות שאין הפרדה במדיח ואין לי מושג מה יוצא קודם סבון או מים אז הכלים ספק כשרים האם במקרה של ספק ניתן להקל ? כי עכשיו במדיח אנחנו שמים בשרי ואז מפעילים על ריק ואז חלבי אז הכלים ספק כשרים והם תמיד אינם בני יומם כי רק כשר מכינים בהם , אז יש בזה ספק דרבנן להקל ?

  2. לדעתי כן ניתן להקל כול עוד המזון עצמו כשר בכשרות בסיסית . אני אישית חולק על דעת הרב כאן שאומר שזה לא מרחיק כי זה ועוד איך מרחיק . כמו שחילוני נוגע ביין כשר ואז אוסרים את היין ( בניגוד להיתר של הרבה גדולי תורה שפסקו שהיין כלל לא נאסר ) אז כן זה מרחיק את החילוני שמתיחסים אליו משל היה גוי אז לשאלתך דעתי האישית היא שניתן להקל כול עוד האוכל בכשרות בסיסית מאחר ואם ישנם רכיבי טרף עקב בישול בסיר לא כשר זה בוודאי בטל טעמו לא ראוי למאכל הכלב ובטל ב 60 זה עם בן יומו ואם אינו בין יומו על אחת כמה וכמה .

  3. מדובר בבית ללא כשרות, ולגבי צלחות כוסות, בשימוש חד פעמי נוכל לומר סתם כלים לאו בני יומם, אבל בשימוש יומיומי ודאי זה יהיה בן יומו. אני מאמין שם הידברות מלב אל לב פתוחה, אין ריחוק, כשאתה אומר משהו שנראה שאתה ממציא זה מרחיק, אם אתה מראה שכך כתוב בהלכה ואתה יהודי פשוט שרק רוצה לקיים הלכה בשמחה ומתוך קירבה ונעימות בלי שיפוטיות ובלי שום דבר, לאט לאט מבינים. עיקר הבעיה כאשר לא מדברים בצורה נכונה על הדברים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל