לתרומות לחץ כאן

מקרר בשבת

שאלה:

בס"ד
שלום רב
המקרר שבבית הוריי , שם אני גרה ונמצאת בכל השבתות קודש, התחיל אתמול לעבוד לא טוב. הוא לא מקרר כמו שצריך . המקפיא בסדר גמור . אני הצעתי כבר מאתמול להדליק פיקוד שבת שאמור לנטרל את פעולת הטרמוסטט האוטומטית ולעבוד על המעלות שאני קובעת במסך פיקוד השבת של משמרת השבת. הוריי הסכימו. ועם זאת הפעלתי את פיקוד שבת על 9 כלומר קור מקסימלי , אך עדיין כששמנו מד טמפרטורה ראינו שיש בו 12 מעלות . במצב נורמלי במקרר צריך להיות 4 מעלות.
השאלה שלי היא , האם אני יכולה לפתוח ולסגור את המקרר בשבת כשפיקוד שבת עובד ואין אור במקרר ? או שיש לחשוש שהמקרר מקולקל ואסור לפתוח בשבת ? אני שמה גם סוגר על לחצן האור כך שבשום מצב האור לא ידלק במקרר.
בנוסף , רציתי לדעת האם אפשר להעביר את פיקוד השבת הזה שבמקרר הנוכחי למקרר חדש שהוריי יקנו בע"ה ? ואם לא , איזו כשרות אמורה להיות על מקרר ? ידוע לי שיש מקררים עם פיקוד שבת. השאלה היא האם כל מקרר עם פיקוד שבת רגיל יתאים או שיש להדר ולקנות מקרר עם פיקוד שבת מהודר יותר באישור רב מסויים ?
ועוד שאלה בעניין אחר , האם מותר לשטוף רק את גביע הקידוש מבפנים ובחוץ לאחר סעודה ראדונה בליל שבת ולאחר סעודה שניה בבוקר כדי שלא יגיעו נמלים וזבובים לשולחן שבת ? שטיפה עם מים בלבד ללא סבון וללא ספוג.
תודה.
שבת שלום !

תשובה:

שלום רב

אם יש פיקוד שבת, מה משנה שהוא לא עובד טוב? לא הבנתי את הבעיה להשתמש בו.

אינני יודע אם ניתן להעביר, אני מניח שבכל מקרה צריך טכנאי שירכיב את זה, ולגבי מקרר חדש יש כאלו שיש בהם כבר התקן, תבררי הכל אצל משמרת השבת.

את יכולה לרחוץ את הגביע גם עם סבון, אבל ללא סקוצ'.

שבוע טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל