לתרומות לחץ כאן

חציצה בטבילה – מדבקה לבדיקת סוכר

שאלה:

שלום רב,
לאישתי יש מדבקה שמודבקת (עם מן מחט קטנה שבודק לה את הסוכר באופן רציף) על זרועה למשך 14 יום. שאלתי היא אם יש אפשרות לטבול עם אותה מדבקה.
המדבקה היא עגולה, בקוטר של 3 סמ. האם היות והיא מעוניינת במדבקה (היא הייתה יכולה לוותר עליה ולדקור את עצמה הרבה פעמים כל יום כדי לבדוק את הסוכר. המדבקה הזאת חוסכת את זה. אי אפשר להוציא ולהחזיר. אם מוציאים צריך חשים חדשה (וכל מדבקה עולה כ 300 שח)) לכן, היות והיא מעוניינת במדבקה, האם אפשר להתיר לה לטבול לכתחילה עם זה? האם אם היא כבר שמה את המדבקה ונשאר 10 ימים אפשר לטבול עם זה? תודה,
בברכה.

תשובה:

שלום רב

למעשה אינני רואה דרך להתיר דבר כזה. אמת שנחלקו הדעות בענין זה כפי שציינת יפה והובאו הדברים בהרחבה כאן, ואף כאן יש חציצה הן מבחינת המחט שהיא כחץ התחוב בבשר והן מבחינת המדבקה, ולמעשה המנהג להחמיר בזה מלבד שעת הדחק ממש של גבס לזמן ארוך מאוד כשיש צורך ממשי בקיום היחסים וכו' כראות עיני הדיין מטעמים של שלום בית וכו'. ההמלצה שלי היא פשוט לתכנן את זה מטבילה לטבילה. אם נניח יש מחזורים של פעם בחודש, יש לנו שתי מדבקות בחודש וכו', באופן שיביא למינימום הפסד.

בהצלחה רבה ורפואה שלמה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. קודם כל תודה רבה על התגובה.
    בפעמים הקודמות, ניסינו לתכנן את זה בהתאם, אך לצערי הפעם זה לא הסתדר.
    האלטרנטיבה היחידה עכשיו זה יהיה לדחות את הטבילה ב 10 ימים, מה שלא יותיר לנו הרבה זמן. לכן, אם יש מקום כלשהו להתיר (אני חוזר על זה שזה קטן ושהיא תמיד מסתובבת עם זה) זה יעזור לנו מאוד (אגב לגבי המחט, אני לא יודע אם יש משמעות, אבל כשמחדירים את סנסור, יש מחט אבל מוציאים את זה מיד, ומה שנשאר זה משהו מאוד מאוד דק, צינורית/מחט/חוט, לא יודע בדיוק אבל זה רך. לא יודע אם יש לזה משמעות. ועוד משהו ששכחתי לציין על המדבקה כלפי חוץ, ישנו משדר מכשיר קטן עגול בגודל המדבקה בעובי כ3 ממ. כמובן שניתן להרטיב אותו).
    נ.ב. לגבי רפואה שלמה, תודה אבל מדובר במחלה קרונית שלא נודע על מקרה של ריפוי ממנה…
    בתודה ובברכה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל