לתרומות לחץ כאן

תפילה ביחידות לצורך לימוד

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: ילמדני רבינו חוות דעת שליכם, שואל בעל הבית שכך מצב שלו בשחרית, קשה לו לקום מוקדם במנין ותיקים, והוא מתפלל אחרי במנין ותיקים ביחידות כדי שתוכל ללמוד בכולל בוקר קרוב לשעה קודם העבודה, כיון שאין לו פנוי בזמן אחר ובלילה יש הרבה לעשות אצל משפחה ולא יהיה מספיק זמן לדף יומי. מה עדיף לו? דהיינו להמשיך כך או להתפלל כראוי ושילמוד מה שאפשר בלילה?

עוד בנושא, מקרה קצת הפוך, אברך שמתפלל במנין ותיקים כדי שיהיה פנוי ללמוד בג' כוללים בוקר עד שיבוא לכולל שלומדים כל היום ב9:30 בבוקר, כלומר קודם מזה כבר למד בג' מקומות שמשלמים לו ללמוד עם בעלי בתים אולם סיפר שבים שקוראים בתורה הוא דילג הקריאה ובין הפסקות בלימוד ילך לאולם שמתפלל ושומע הקריאה וחוזר ללמוד עם בעלי בתים, וגם בשחרית שלו לא מתפלל הכל בסדר עם הציבור אלא כאילו ביחידות כדי לצאת לג' בתי כנסיות אחרות וללמוד. ושאל אם זה בסדר? נראה שביום שקוראים התורה יש להישאר במנין ולהגיע מאוחר , מ"מ אומר שקשה שאם לא יהיה שם בזמן יכול לפספס משכורת, ולזה נ"ל שהופך לא יהיה עיקר ועיקר טפל דהיינו להתפלל לה' יפה דבר גדול וה' גם יעזור בפרנסה אם יתלוננו שב' הוא לא ממש בזמן. מ"מ אשמח לשמוע חוות דעת של כבודיכם.

תודה ברכה והצלחה

תשובה:

שלום רב

יש להבדיל בענין זה בין מקרה חד פעמי שקורה לאדם לבין אורח חיים קבוע. לא יתכן בשום אופן שאדם ישתית את לימודו כך שבשביל ללמוד הוא מתפלל ביחידות או קופץ ממנין למנין… יש חובה לדאוג שהתפילה תהיה כמו שצריך גם אם הוא מפסיד מזמן הלימוד. אלא שהחכם עיניו בראשו, ויש לישון בלילה בזמן כדי שיוכל לקום בזמן ולקיים את כל חובותיו לה' יתברך.

שבוע טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל