לתרומות לחץ כאן

מניעת הריון באמצעות ספוגיות

שאלה:

כבוד הרב,
רצוני לברר דעת ההלכה על מניעת הריון באמצעות ספוגיות "סייפ טי" המשלבות ספוג וג'ל קוטל זרע, מבדיקה שאני עשיתי נוזלים יכולים לעבור דרך הספוגית ואינם נעצרים בהכרח בתוכו.
האם הדבר מותר הלכתית, והאם יש מקום לסמוך על דעה המקילה במקרה של צורך גדול (כאשר לא ניתן לקחת גלולות הורמונליות, וגם קשה כיום להשיג פתילות)

תשובה:

שלום רב,

אמצעי מניעה זה הוא בעיה הלכתית ואסור להשתמש בו אלא אם כן מדובר באופן שההיריון הוא עלול להביא את האישה לסכנה ואין לה אפשרות מניעה אחרת.

הראשונים והפוסקים דנו בשאלה האם מוך קודם תשמיש מותר או לא, ראה פתחי תשובה אבה"ע סי' כג סק"ב) לכן הלכה למעשה צריכים לעשות הכל כדי שלא להגיע למחלוקת הזו, וכל דבר שהוא בגדר מוך קודם תשמיש הוא בעייתי מאד. בפרט באופנים שעושים היום מניעת היריון – גם שלא במקרים של סכנה וכד' שעל מקרים אלו דנו הפוסקים הנ"ל.

בהקשר לזה יש נידון האם מותר להתשמש עם דיאפרגמה למניעת היריון או לא. בשם הגרש"ז אוירבך יש כמה עדויות סותרות. ראה בספר רפואה והלכה שהוציא לאחרונה ד"ר הרב מרדכי הלפרין שם עסק בהרחבה בעדויות הנ"ל, וריכז את כולם, ושהעידו שלאחר שהסבירו לגרש"ז שאמצעי מניעה זו אינו סותם את כל חלל הנרתיק, אלא רק יושב על הכניסה לרחם, לכן הוא התיר. אולם בספוגית שאתה מציין נדמה לי שהוא סותם את הכל בדיוק כמו צמר גפן שהיו שמים קודם התשמיש, שזה נאסר.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל