לתרומות לחץ כאן

ההבדל בין קונדום לגלולות למניעת הריון

שאלה:

שלום כבוד הרבנים,
ההבדל בין קונדום לגלולת הריון מוסבר כך " להבדל בין קונדום לגלולות – ההבדל בין גלולות לקונדום הוא בולט מאוד.
גלולות, בהם המניעה היא פונקציונאלית ולא חסימה מכנית, יוצרות אפקט הדומה לקיום יחסים בזמן של העדר ביוץ כמו בהריון, בהנקה או בימי מחזור שלאחר הביוץ.
לעומת זאת קונדום מהוה חציצה מכנית ולדעת פוסקים רבים קיום יחסים עם קונדום משול להשחתת זרע "על עצים ואבנים" פעולה שאסורה. "

אבל עדיין קשה לי, שהרי קונדום "משקר" בגבר, ואילו גלולות "משקר" באישה. ואין זה דומה לאישה שבאמצה הנקה או אחר תהליכי ביוץ לעניות דעתי..כי פה עשיתי מעשה וכאן לא. פה זה טבעי פה לא.

ראה מה שכתב בשו”ת אגרות משה (אבה”ע ח”ד סי’ סז) בתשובה לאישה שיש לה סכנה להכנס להיריון: “והנה עתה יצא עניין חדש שהיה יותר מותר שהם גלולות (פילן) שבולעת האשה משנפסק הדם עד הוסת האחר אשר אומרים שמונע מהריון בודאי, אבל חתני הרה”ג מוה”ר מ”ד טענדלער שליט”א אמר שרוב הנשים רואות טפת דם נדות מגלולות אלו וכן הודה הדאקטאר שהמציאם ולכן א”א לעשות עצה זו. ואם יתברר בודאי שאינה נעשית נדה ע”י הגלולות הנה אין איסור לקחתם בשבת משום רפואה בשבת אבל מ”מ לכתחילה אין לקחתם כלל. ויש עוד דרכים אבל אינם ברורים ולכן לאשה שיש חשש סכנה אין עצה אחרת אלא זו שתשים הראבער בגופה. כי הכיסים שהאיש לובש אין להתיר למעשה”. אני מבין מדבריו שאם לא היה משהו אחר, היה מותר 'ונדום. הרי אם זה דרך תשמיש אז זה דרך תשמיש. ואיך בגלל שהופיעו דרכי תשמיש אחרים? הרי אם זה דרך אז מותר ואם זה לא אז לא! אם יש בנאדם חכם מאוד, ואז מגיע בנאדם חכם יותר, זה לא הופך את הראשון לטיפש. הוא עדיין חכם בעיני כולם וזה בדוק.

מחילה, תעשה לי סדר מה ההבדל בין גלולת הריון לקונדום..זה אותה גברת בשינוי אדרת..

תשובה:

שלום רב,

לא הבנתי כיצד אתה קושר בין הדברים. ראשית צריכים להבין אין כל קשר בין איסור הוצאת זרע לבטלה לבין האפשרות ללדת. כלומר, אם האישה תקח גלולות, התשמיש הוא אותו הדבר בדיוק ולכן לעולם לא יכול להיות בזה איסור הוצאת זרע לבטלה, אלא רק נושא של פריה ורביה. לעומת זאת בקונדום זה אינו נחשב לדרך תשמיש ולכן זה איסור חמור של הוצאת ז"ל. העובדה שלא יהיו אמצעי מניעה אחרים שזה יחשב לדרך תשמיש היא טעות. דרך תשמיש זה המציאות הטבעית קובעת ולא הרצון של הנשים שלא להורות. אני מקווה שהפעם הבנת את ההבדל.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל