אם מותר להשתמש בחמים ורותחים בכלים שהי׳ עליהם חשש איסור והם עכשיו כבר לא בני יומן אבל לא עשה בהם הגעלה.
כגון שלקחתי כלים מחברה שמשכירים כלים לשמחות. החברה משכירים לכל מיני אנשים חרדים וגם אלו שלא מקפידים הרבה על כשרות המאכלים. וא״כ אוכלים בכלים האלו מאכלים שיש בהם חששות איסור. (כגון שחיטה בלי השגחה מעולה, ירקות בלי בדיקה, פירות של דמאי וחשש שביעית וכו׳).
והנה לה עשו הגעלה בהכלים. אבל הם אינן בני יומו.
השאלה אם יהודי חרדי שמדקדק בכשרות מותר לכתחילה להשתמש בהם ולעשות סעודה בביתו בכלים האלו.
תשובה:
שלום רב
אם אכן יש חשש איסור אסור להשתמש בכלים, שהרי חכמים גזרו שאינו בן יומו אטו בן יומו [זו הסיבה בעצם לחיוב ההגעלה, אחרת היינו מייעצים לכל אדם שנאסר לו כלי להצניע אותו 24 שעות ולהחזיר לשימוש…]. ראה שו"ע יו"ד סי' צג.