לתרומות לחץ כאן

לצפות בטלויזיה בשבת

האם אדם שהולך ברחוב ועוצר על יד טלוויזיה בחנות וצופה במשחק כדורסל ( בחו״ל) האם הוא עובר על איסור ? וכן אם אדם הולך לחברו ושם הטלוויזיה פתוחה האם מותר לו לצפות בה או שישנו איסור?

תשובה:

שלום רב

אצל החבר ודאי אין לצפות בטלויזיה, משתי סיבות: ראשית החבר הוא יהודי ונמצא שכאשר אתה צופה שם בטלויזיה אתה נהנה ממעשה שבת, שהוא איסור גמור כמובא בשו"ע בסי' שיח, ושכה. שנית יש בכך חילול ה' גדול, שאתה כביכול מסכים ומקבל את זה שהחבר מחלל שבת. אולם כאשר אתה עובר ברחוב ויש חנותשל גוי ששם מופעלת טלויזיה, אינני רואה בכך כל איסור, אין בעיה של מראית העין כי ניכר לכל שהחנות של גוי ולא נעשתה כל פעולה אסורה בשבת, אבל ברור שהענין הזה לגמרי לא מתאים לאוירת השבת שענינה קדושה רוממות משפחתיות, לימוד תורה וכו'.

בהצלחה רבה!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה , המשך שאלה: האם מזלזל בכבוד השבת זה איסור הלכתי או הצעה ? אני מאמין שכשאדם צופה במשחק כדורסל בטלויזיה של גוי , באופן פרטי מעשי הוא עושה מעשה חולין ( אם בכלל מותר ליהודי לצפות בטלויזיה שיש פרסומות תועבה וכו) , והשאלה היא האם כתבו הפוסקים שלא יהיה הלוכך בשבת… או עבדים דחול או כל איסור ישנו בדבר והעושה כן עובר על ……… או שזה רק המלצה להמנע מכך?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל